کد خبر: 475423
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
روزنامه حمایت:  در ساعت 17 روز هفدهم ارديبهشت سال‌جاري از طريق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع دو فقره قتل، داخل اتاقکی حدودا 12 متری واقع در طبقه زیرزمین یک ساختمان مسکونی، به کلانتري134 شهرک‌غرب اعلام شد كه با حضور عوامل کلانتري و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد مقتولان به اسامی «افشين - ق» 30ساله و «وحيد - ر» 20ساله، هر دو از ناحیه گردن دارای آثار خفگي و از ناحیه سر نیز داراي آثار ضرب و جرح هستند.

در ساعت 5 بعد از ظهر 17 اردیبهشت امسال از طريق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع 2 فقره قتل، در داخل اتاقکی 12 متری در زیرزمین یک ساختمان مسکونی، به کلانتري134 شهرک غرب اعلام شد.

با حضور عوامل کلانتري و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد، مقتولان «افشين.ق» 30 ساله و «وحيد.ر»20 ساله هستند که روی تن آنها آثار ضرب و جرح و خفگی وجود داشت. از بهم ریختگی اسباب داخل اتاقک نیز مشخص بود که قاتل یا قاتلان با مقتولان درگیرهم شده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نحوه کشف اجساد
با آغاز تحقیقات، کارآگاهان در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از صاحبخانه و همچنین 2 نفر از بستگان مقتولان پرداختند.
در تحقیقات انجام شده از صاحبخانه مشخص شد که هر 2 مقتول از بستگان و همشهریان یکدیگر بوده که در شهر تهران، 2 مغازه خواربار فروشی در مناطق سعادت آباد و شهران اجاره کرده و این اتاقک را نیز برای استراحت اجاره کرده بودند.
همچنین معلوم شد که چندی پیش 2 تن از بستگان مقتولان پس از مراجعه به درب مغازه سوپرمارکت متعلق به افشین، واقع در منطقه سعادت آباد، متوجه بسته بودن مغازه می شوند که برای پیگیری علت آن ابتدا با شماره تلفن همراه «افشین» و در ادامه تلفن همراه «وحید» تماس گرفته و به علت پاسخ ندادن تماس‌ها، با مراجعه به منزل و اطلاع موضوع به صاحبخانه، به در اتاقک مراجعه و با اجساد افشین و وحید روبرو می‌شوند.

کارگر سوپرمارکت
در تحقیقات انجام شده مشخص شد که افشین از حدود 20 روز پیش و از طریق آگهی استخدام در روزنامه‌های کثیرالانتشار، اقدام به استخدام یک کارگر ساده برای مغازه خود کرده بود. با شناسایی کارگر خواربارفروشی به نام «محمد.ط» 25 ساله و در ادامه تحقیقات، مشخص شد که محمد آخرین بار، صبح روز کشف اجساد در حین تردد و خارج شدن از خانه ، توسط همسایگان طبقات بالایی مشاهده شده و پس از مراجعه به بقالی افشین، واقع در 2 کوچه پایین‌تر از محل جنایت، درب مغازه را باز کرده و پس از 30 دقیقه دوباره مغازه را تعطیل کرده و ناپدید شده است.

همچنین با گذشت چند روز از استخدام محمد، افشین به صاحبخانه اطلاع داده که شاگرد مغازه‌اش به علت آنکه تمامی اعضای خانواده‌اش در شهرستان زندگی کرده و در تهران محلی را برای استراحت ندارد، بعد از این شب‌ها برای استراحت به آنها ملحق می‌شود. این یافته‌ها احتمال وقوع قتل توسط محمد را قوت بخشید و تیم ویژه، دستگیری شاگرد مغازه را دردستورکار قرار داد.

با توجه به این که 8 دفتر حساب بانکی مقتولان مفقود شده بود، کارآگاهان به شعبات بانکی صاحب حساب مراجعه و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطمینان پیدا کردند که در تمامی این شعبات ، جوانی درحدود 25 ساله و با مشخصات ظاهری محمد، ضمن مراجعه به این شعبات قصد برداشت وجه از حساب‌های متعلق به افشین را داشته که موفق به این کار نشده است.

کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت دقیق متهم تحت تعقیب، با شناسایی مخفیگاه احتمالی وی در استان خراسان رضوی، محمد را شناسایی ودستگیر کردند.

اعتراف به جنایت

متهم پس از دستگیری، منکر جنایت و مدعی شد که زمان مراجعه به خانه، با جنازه افشین و وحید روبرو شده و در حالیکه که ترسیده بوده، از محل متواری و به شهرستان آمده است.

وی گفت: در ساعت 5 صبح به خانه رفتم و با جسد افشین و وحید روبرو شدم؛ بسیار ترسیده بودم، از خانه خارج و پس از برداشتن مدارک شناسایی خود از داخل مغازه به شهرستان بازگشتم. درحالی که متهم اصرار به بیگناهی داشت، پس از کشف پیراهن خون آلود محمد داخل اتاقک و همچنین کشف مدارک شناسایی و دفترچه حساب‌های بانکی افشین از مخفیگاه وی به همراه تصاویر دوربین‌های مداربسته، به ناچار محمد لب به اعتراف گشود و گفت: حدود ساعت 3 بامداد، پس از بازگشت به خانه و ورود به داخل اتاقک متوجه شدم که وحید در حال استراحت است، اما افشین هنوز بیدار بود.

 هنوز دقایقی از ورود من به داخل اتاقک نگذشته بود که افشین شروع به شوخی با من کرد و در حین آن از الفاظ زشتی نسبت به من استفاده کرد که باعث عصبانیت من و درگیری با افشین شد.وی ادامه داد: در همین موقع، وحید نیز از خواب بیدار شد و به طرفداری از افشین پرداخت و هر دو نفر شروع به تهدید من کردند که در یک لحظه کنترل خودم را از دست داده و افشین را با دست به عقب هل دادم که باعث زمین خوردنش شد؛ بلافاصله میله‌ای آهنی را که در داخل اتاقک وجود داشت برداشته و ضربه‌ای محکم به سر افشین زدم و زمانیکه قصد فرار و خروج از داخل اتاقک را داشتم ، وحید با من درگیر شد که 2 ضربه محکم نیز به سر او زدم .

پس از بی‌هوش شدن هر 2 نفر آنها، دست و پای آنها را بسته و برای اطمینان از مرگ هر 2 نفرشان گلوی آنها را هم بستم و پس از مراجعه به مغازه و برداشتن دفترچه حساب‌های بانکی افشین، متواری شدم.

انگیزه قتل

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت، از سوی بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و با توجه به برخی اظهارات متهم، در خصوص اینکه یکی از مقتولان به هویت افشین چند روزقبل ازجنایت درباره انتقال مبلغی چند ده میلیون تومانی به حساب‌های بانکی خود سخن گفته است ـ تحقیقات تکمیلی برای شناسایی انگیزه اصلی ارتکاب جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار