کد خبر: 458652
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹
ماجراي جالب دندان‌كشي مشمولان در چند نقطه كشور
علی البرزی/ چند سال پيش با اعلام شرايط جديد معافيت از سربازي بسياري از جوانان درچند استان كشور براي فرار از خدمت سربازي و معاف شدن دست به كاري زدند كه نه تنها باعث تعجب جوانان همسن و سال‌شان شد، بلكه بهت و حيرت فرماندهان عاليرتبه نظامي را هم برانگيخت؛ بسياري از جوانان به يكباره ۱۴ دندان اصلي خود را كشيدند! 

هفته گذشته بخش اول گفت و گوي ما با سردار موسي كمالي جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در همين صفحه منتشر شد و قرار بر اين بود تا بخش‌هاي ديگري از اين گفت‌و‌گو - البته بخش‌هاي جالب‌تر آن- در آينده‌اي نزديك منتشر شود. در اين بخش از گفت وگو سردار كمالي به بيان ناگفته‌هايي از شيوه معاف شدن تعدادي از جوانان و ماجراي جالب و البته تعجب‌برانگيز كشيدن ۱۴ دندان توسط جوانان چند استان براي معافيت از خدمت سربازي پرداخت. 

به گفته وي، چند سال پيش زماني كه همانند قبل مقررات و معافيت‌هاي جديد اعلام شد، يكي از بندهاي اين معافيت‌ها مربوط به معافيت پزشكي و چگونگي استفاده از آن بود. بر اساس اين ماده، مشمولان در صورت نداشتن ۱۴ دندان اصلي، مي‌توانستند با تشخيص پزشك معتمد سازمان وظيفه عمومي كارت معافيت پزشكي دريافت كنند. 

بنابر اظهارات كمالي، پس ازاعلام اين فراخوان به يكباره تعداد افرادي كه براي معافيت پزشكي آن هم از ناحيه دندان مراجعه مي‌كردند، به شدت افزايش يافت، اين وضعيت درچند استان كشور بيشتر از استان‌هاي ديگر بود. بلافاصله با مشكوك شدن به اين وضعيت تصميم گرفته شد كه موضوع در دستور كار بررسي ستاد كل نيروهاي مسلح و سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي قرار بگيرد. 

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت: پس از بررسي‌هاي به عمل آمده و معاينات دقيق پزشكي متوجه شديم كه تعداد زيادي از مشمولان ۱۴ دندان اصلي خود را كشيده‌اند تا با استفاده از روش‌هاي قانوني از خدمت معاف شوند! در آن زمان به دليل اينكه اين افراد اين كار را انجام داده بودند مجبورشديم طبق قانون براي آنها كارت معافيت پزشكي صادر كنيم، اما نكته قابل توجه در اين ماجرا زماني مشخص مي‌شود كه تعداد زيادي از جوانان آن هم در سنين بين ۱۸ تا ۲۳ سالگي براي فرار ازخدمت سربازي به وضعيت سلامت جسماني خود آسيب جدي وارد كردند. آسيبي همانند كشيدن دندان‌هاي اصلي كه ديگر جايگزيني براي آن پيدا نمي‌شود. 

البته كمالي درباره بهت و تعجب مسئولان نظامي از اين ماجرا هم به خاطره جالبي اشاره كرد: پس از اين ماجرا درجلسه‌اي با سردار كارگر، رئيس وقت سازمان وظيفه عمومي، زماني كه بحث چگونگي صادر شدن كارت معافيت براي اين افراد مطرح شد، سردار كارگر در اظهار نظرجالبي از حاضرين درجلسه خواست تا براي مشمولاني كه دندان‌هاي خود را كشيده‌اند، معافيت كامل از عقل صادر شود! چراكه فرد عاقل هيچ وقت براي فرار از خدمت سربازي به سلامت جسمي خود آسيب نمي‌رساند. آن هم با كشيدن ۱۴ دندان اصلي!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شوان عزیزپور
|
Iraq
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
سلام من تا حالا۲۲دندانم خراب شده بودند مجبور بودم بکشم درد زیاد داشتند الان باقی مانده ی دندان های دیگه ام هم خود به خود پوک میشن و سیاه میشن من شامل معافیت دائم میشم ممنون میشم جوابم بدید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار