کد خبر: 397282
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۰
پس از برکناری از فرماندهی افغانستان توسط اوباما
فرمانده برکنار شده امریکا در افغانستان اعلام کرد که از ارتش ایالات متحده کناره‌گیری می‌کند. ژنرال استنلی مک‌کریستال که به دلیل تمسخر مقامات امریکا در گفت‌وگو با مجله رولینگ استون از فرماندهی نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان کنار گذاشته شد از ارتش کناره‌گیری می‌‌کند.
سرهنگ توماس کالینز، سخنگوی ارتش امریکا گفت: مک‌کریستال به ارتش امریکا اطلاع داده که قصد بازنشسته شدن دارد. وی ادامه داد: البته او هنوز رسماً درخواست بازنشستگی خود را ارائه نداده است.
مک‌کریستال چند روز قبل از برکناری در گزارشی محرمانه به اعضای ناتو گفته بود که نباید انتظار پیشرفتی در 6 ماه آینده داشته باشند. مک‌کریستال خواهان جلو آمدن زمان خروج از افغانستان شده و گفته بود خروج نیروهای امریکایی در 2011 از افغانستان عملی نخواهد شد.
در همین حال کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا درباره افزایش روزافزون مخالفت مردم و اعضای کنگره با ادامه حضور نظامی امریکا در افغانستان هشدار داد و افزود: میزان حمایت مردم از جنگ افغانستان به نتیجه عملیات قندهار در پاییز امسال بستگی دارد. وی ادامه داد: ماه‌های سپتامبر و اکتبر که عملیات‌ها در قندهار افزایش می‌یابد تأثیر زیادی روی نظر مردم خواهد داشت.
در چنین اوضاعی گزارشی در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده که نشان می‌دهد کمک‌هایی که به ساخت و ساز افغانستان شده دو میلیارد دلار آن قاچاق شده و به دوبی رفته است. این وضعیت سردرگمی‌ها را در افغانستان برای خارجی‌ها افزایش داده است هرچند برخی مقامات در آن دست دارند. رئیس گمرک فرودگاه کابل نیز گفته که مقامات ارشد به او دستور داده‌اند اجازه دهد پول‌ها از کشور خارج شوند.
مک‌کریستال قبل از برکناری فساد مالی در مقامات افغان و سردرآوردن کمک‌های امریکا از مخفیگاه‌های طالبان را فاش کرده و خواستار جلوگیری از آن شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار