کد خبر: 390770
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :


مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دولت باید به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست توجه بیشتری داشته باشد،‌ گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت رفاه در این خصوص انجام شده که تا پایان سال 90 زنان سرپرست خانوار بیمه شوند.

محمد‌رضا رضایی کوچکی در گفت‌وگو با توانا در خصوص بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: با توجه به اینکه در خصوص بیمه زنان خانه‌دار کمبود اعتبار مالی وجود دارد همچنین زنان خانه‌دار به دو گروه زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست تقسیم می‌شوند،‌ سعی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر این است که با توجه به اعتبار مالی،‌ این طرح اجرایی شود.

وی با اشاره به تصویب قانون بیمه زنان قالیباف در مجلس گفت:‌ هرچند این قانون در مجلس تصویب شده است امام منتظر اجرایی شدن آن در جامعه هستیم و با رایزنی و پیگیری‌هایی که با وزیر رفاه و تأمین اجتماعی برقرار شده، قرار است مشکلات زنان قالیباف بررسی و حل شود.

مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: دولت برای تحت پوشش قرار دادن 70 میلیون نفر جمعیت ایران نیاز به اعتبارات مالی گسترده‌ای دارد و به دلیل کمبود بودجه در این زمینه باید قدم به قدم به سوی پوشش بیمه همگانی پیش رفت تا در چند سال آینده همه 70 میلیون نفر جمعیت ایران تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

رضایی کوچکی بیان داشت: دولت باید به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست توجه بیشتری داشته باشد اما این طرح هنوز به طور رسمی در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

وی با اشاره به آمار زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست در کشور عنوان کرد: برخی از نمایندگان مجلس که در کمیسیون بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند‌، اطلاعات زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جمع‌آوری می‌کنند تا در زمینه مسائل مالی و بیمه‌ این افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت رفاه در این خصوص انجام شده است که تا پایان سال 90 زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست بیمه شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار