خسرو محمدی با اشاره به نقش پر رنگ روزنامه جوان در زمینه اطلاعرسانی مالیاتی ظهار داشت: شما بزرگواران نهایت همکاری را با ما داشتهاید و در بخش پیامرسانی و انتقال پیام مالیات به جامعه هدف زحمات زیادی کشیدهاید.
وی ادامه داد : بر خود لازم میدانم از تلاشهای ارزشمند شما و همکارانتان قدردانی کنم و امیدوارم این همکاریها بیش از پیش ادامه یابد، چرا که نقش مالیات در تأمین بودجه کشور روزبهروز پررنگتر میشود و مسئولیتهای سازمان امور مالیاتی نسبت به گذشته افزایش یافته است.
محمدی رسانهها را پل اعتمادسازی میان مردم و دستگاه مالیاتی عنوان کرد و افزود: اگر این اعتمادسازی و اطلاعرسانی صورت نگیرد، مردم در مراجعات خود با مشکلات و سردرگمیهایی روبه رو خواهند شد و رسانهها میتوانند با شفافسازی محل هزینهکرد مالیات و اطلاعرسانی دقیق، فرهنگ پرداخت مالیات را ارتقا داده و اعتماد عمومی را تقویت کنند.
وی در ادامه به طرح نشاندار کردن مالیات اشاره کرد و گفت : بر اساس این طرح که دو سال از اجرای آن گذشته است شهروندان میتوانند انتخاب کنند مالیات پرداختی آنان در چه بخشی هزینه شود؛ از جمله عمران، سلامت یا مدرسهسازی.
معاون توسعه مدیریت منابع امور مالیاتی استان البرز افزود : در استان البرز نیز این طرح اجرا شده و گزارشها نشان میدهد بیشترین اولویت با بخش مدرسهسازی بوده است. این شفافسازی و اطلاعرسانی به لطف رسانهها و صداوسیما سبب شده است تا اعتماد عمومی نسبت به سازمان امور مالیاتی افزایش یابد.
محمدی در پایان هدف اصلی این دیدار را قدردانی از زحمات سرپرستی روزنامه جوان در استان البرز دانست و تأکید کرد رسانهها نقش بسزایی در اجرای موفق اهداف و برنامههای سازمان امور مالیاتی دارند.