جوان آنلاین: گفته میشود چای با بازار جهانی به ارزش نزدیک به ۵٠ میلیارد دلار در سال ٢٠٢٣ دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان بوده است. همانطور که سازمان ملل اشاره میکند، صنعت چای «منبع اصلی درآمد و درآمد صادراتی را برای برخی از فقیرترین کشورها فراهم میکند و به لطف نیروی کار بالا، مشاغل متعددی را در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد میکند.»
یک پژوهش تازه (Statista Consumer Insights) ٢٣ کشور را در سراسر جهان بررسی کرده تا درباره عادات جهانی نوشیدن چای اطلاعات بیشتری کسب کند. این پژوهش نشان میدهد در حالیکه چای انتخاب محبوب بسیاری از پاسخدهندگان بوده، قهوه تقریباً در همه کشورهای مورد بررسی [جز ترکیه، مراکش و هند]سهم بیشتری در مصرف بزرگسالان دارد.