کد خبر: 1285779
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
فرسایش مشتری (Attrition) به معنای کاهش وفاداری او به یک برند یا محصول به دلایل مختلف مثل نارضایتی، خسته شدن از محصول، دریافت پیشنهاد بهتر از رقبا و ... می‌باشد

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مارکتینگ آز» نوشت: فرسایش مشتری (Attrition) به معنای کاهش وفاداری او به یک برند یا محصول به دلایل مختلف مثل نارضایتی، خسته شدن از محصول، دریافت پیشنهاد بهتر از رقبا و ... می‌باشد. برای همین، فرسایش مشتری یکی از خطرناک‌ترین نشانه‌های شکست یک برند یا محصول و حذف تدریجی آن از بازار است. شرکت‌ها همواره نرخ فرسایش مشتری را با کمک این فرمول محاسبه می‌کنند: (تعداد مشتریان فعال در ابتدای بازه زمانی مورد نظر منهای تعداد مشتریان فعال در انتهای بازه زمانی مورد نظر) تقسیم بر (تعداد مشتریان فعال در ابتدای بازه زمانی مورد نظر) ضربدر ۱۰۰. برای مثال، اگر تعداد مشتریان فعال ما در ابتدای سال ۵۰ هزار و در انتهای سال ۴۵ هزار نفر باشد، نرخ فرسایش مشتری در شرکت‌مان مساوی ۱۰- درصد خواهد بود. برای تحلیل و مدیریت نرخ فرسایش مشتری باید نرخ آن در شرکت‌مان را با همین نرخ در بازه‌های زمانی گذشته و همچنین با همین نرخ در رقبای‌مان مقایسه و دلایل اصلی فرسایش مشتری را خیلی سریع شناسایی و رفع کنیم.

برچسب ها: فرسایش ، حذف ، بازار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار