کد خبر: 1231337
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کارشناس حوزه فلسطین مطرح کرد
علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی به نوعی به همان خانه اولی بازگشته که هشت ماه قبل در آن قرار داشت و این لکه ننگی است که نتانیاهو قادر به پاک کردن آن نیست.

 جوان آنلاین: علی عبدی کارشناس مسائل فلسطیبن با اشاره به عملیات گردان قسام در منطقه جبالیا اظهار داشت: این عملیات یک اثر جدی و مهمی را بر روند مقاومت و طوفان الاقصی خواهد گذاشت و عملا معادلات میدانی و فراتر از میدان نیروهای اسرائیلی علیه محور مقاومت را برهم خواهد زد.

وی افزود: باید منتظر انتشار مستندات دیگری از سوی حماس باشیم، اما قطعا این اتفاق تأثیر منفی زیادی را بر افکار عمومی اسرائیل می‌گذارد و باعث تشدید فشار تصاعدی بر دولت نتانیاهو می‌‍‌شود و دست‌یابی به آتش‌بس را محتمل‌تر می‌کند.

عبدی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم عملیات شب گذشته قسام عقب‌گرد برای اسرائیل است گفت: رژیم صهیونیستی به نوعی به همان خانه اولی بازگشته که هشت ماه قبل در آن قرار داشت و این بازگشت به گذشته یک شکست استراتژیک برای این رژیم به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی این هشت‌ماه جنگ علیه غزه نه تنها دستاورد قابل توجهی نداشت بلکه در عملیات روز گذشته اسیر هم داده‌اند و این لکه ننگی است که نتانیاهو قادر به پاک کردن آن نیست.

وی با تأکید بر اینکه عملیات اخیر قسام معادلات نبرد را جابجا خواهد کرد خاطرنشان کرد: علیرغم عدم تمایل نخست‌وزیر اسرائیل برای تبادل اسرا و در ادامه آن برقراری آتش‌بس، درحال حاضر با شرایطی که پیش آمده و اسارت نیروهای ارتش اسرائیل، نتانیاهو ناچار است تحت فشار جامعه وارد عرصه مذاکرات و تبادل شود و مفاد آتش‌بس را بپذیرد.

عبدی اظهار داشت: دولت اسرائیل در شرایطی که تا الان نتوانسته هیچ اسیری را آزاد کند و چندتن اسیر هم به حماس داده است ناچار است به جای اینکه در میدان، جنگ را تمام کند در صحنه مذاکرات همه چیز را به پایان برساند و اسرای خودش را آزاد کند.

این کارشناس مسائل فلسطین با تأکید بر اینکه اسارت چند نیروی اسرائیل به مثابه یک برگ برنده برای مقاومت است گفت: اتفاق شب گذشته قطعا در مذاکرات آتی وزن حماس را افزایش خواهد داد و کارت‌های برنده حماس را بیشتر می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه به رغم تاکید دیوان لاهه برای توقف جنگ در رفح اما حملات همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: واکنش ایالات متحده در چند روز اخیر نشان می‌دهد قصد ندارد به اسرائیل برای توقف جنگ در رفح و جبالیا فشار وارد کند، و عملیات قسام می‌تواند زمینه‌های پایان جنگ را فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار