کد خبر: 1230975
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
سخنگوی شهرداری تهران درباره همکاری مدیریت شهری با دولت برای مدیریت بازار کالاهای اساسی توضیحاتی را ارائه کرد.

جوان آنلاین: عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درباره همکاری مدیریت شهری با دولت برای مدیریت بازار کالاهای اساسی، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید مجموعه میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند از گذشته، سکوهای مناسبی برای توزیع اقلام اساسی میان شهروندان تهرانی بوده و تا حدود بسیار مناسبی شناخته‌شده هستند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه مردم از دیرباز به خرید کالای باکیفیت و باقیمت مناسب از میادین میوه و تره‌بار عادت کرده‌اند، اضافه کرد: همین ظرفیت و اعتماد عمومی مردم حالا بنا است با همراهی دولت در خدمت مدیریت بازار خوراکی‌های اساسی قرار گیرد. در همین راستا توافق‌نامه‌ای میان سازمان مدیریت میادین میوه‌ و تره‌بار و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری دغدغه‌های رئیس‌جمهور ِشهید برای تنظیم بازار و تأمین معیشت شهروندان، ادامه داد: دولت در همین راستا با اختصاص ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تلاش می‌کرد تا جلوی تلاطمات قیمت‌ها متأثر از وقایع جهانی یا نوسانات اقتصادی را بگیرد.

محمدخانی مهم‌ترین نقیصه تنظیم بازار کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های اجرایی را موضوع تکمیل شبکه توزیع در میان شهروندان دانست و تصریح کرد: انحراف در روند توزیع یکی از عمده‌ترین مشکلات در تنظیم بازار است. این‌که گاهی شاهد هستیم گوشت و اقلام با ارز یارانه‌ای، سر از بازار سیاه و واسطه‌ها در می‌آورند، نشانه‌‎ای از همین ماجرا است.

وی ظرفیت‌های شهرداری برای توزیع کالاهای اساسی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از سازمان مدیریت میادین میوه‌ و تره‌بار گرفته که با بیش از 300 شعبه در نقاط مختلف شهر از گذشته مشغول عرضه مایحتاج روزانه مردم بوده تا فروشگاه‌های شهروند و البته نرم‌افزار کاربردی «شهرزاد»؛ همه و همه می‌تواند در خدمت مسؤلان اجرایی برای تکمیل شبکه توزیع و تأمین امنیت غذایی قرار بگیرد.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: در همین راستا بنا است به‌زودی عرضه مرغ و گوشت گرم و دیگر کالاهای اساسی در تفاهم با دولت، از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» عملیاتی شود. به این ترتیب شهروندان قادر خواهند بود مایحتاج خود را با نرخ مصوب به‌صورت برخط سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند.

محمدخانی با بیان اینکه مقرر شده بود این پروژه در ماه خرداد با حضور شهردار تهران و حضرت آیت‌الله رئیسی عملیاتی شود، اظهار کرد: شهادت ایشان اما همه ما را از فیض وجودی آن رئیس‌جمهور فقید محروم ساخت. با این وجود همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، به‌هیچ عنوان خدشه‌ای در روند خدمت به مردم ایجاد نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته عرضه آزمایشی کالاهای اساسی با قیمت مصوب از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» به‌زودی عملیاتی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که توزیع این دست اقلام به‌صورت آنلاین و با همکاری شبکه میادین میوه و تره‌بار، موجبات رضایت شهروندان را فراهم آورد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار