کد خبر: 1229137
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

جوان آنلاین: در گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی یکی از نکات اصلی که بر آن تأکید کرده‌ایم، تمرکز اصلی بر آسیب‌شناسی قوانین و مقررات برای بستن روزنه‌های قانونی پرداخت حقوق‌های نجومی بود. 
به گزارش فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی درباره آخرین وضعیت گزارش تحقیق و تفحص از حقوق نجومی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف در هیئت تحقیق و تفحص نهایی و چند ماه قبل به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال شده بود، اما کمیسیون به حد نصاب نرسید تا نسبت به ارسال گزارش به هیئت رئیسه مجلس تصمیم‌گیری شود. میرتاج‌الدینی تأکید کرد: قرار بر این شد از همه اعضای کمیسیون برنامه نظرشان را به صورت دستی اخذ کنیم. ۱۹نفر به صورت کتبی موافقت کردند تا گزارش به صحن مجلس ارسال شود، بنابراین هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه باید این گزارش را به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کند. وی اظهار کرد: در این گزارش یکی از نکات اصلی که بر آن تأکید کرده‌ایم، تمرکز اصلی بر آسیب‌شناسی قوانین و مقررات برای بستن روزنه‌های قانونی پرداخت حقوق‌های نجومی بود. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: حقوق‌های نامتعارف که قابل قبول نبود، بیشتر از همین روزنه‌های قانونی استفاده می‌کردند و هدف اصلی ما از این تحقیق و تفحص شناسایی این روزنه‌ها بود و بستن آن‌ها با اصلاح قوانین و مقررات که بخشی از آن را در برنامه هفتم و بخشی از آن را در قوانین بودجه سالانه انجام داده‌ایم. میرتاج‌الدینی افزود: سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را مطالبه کردند. مجلس یازدهم به این موضوع ورود کرد و این تحقیق و تفحص را بر این اساس انجام داد که کاری ریشه‌ای انجام بگیرد. نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: اگر این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که ما هم درخواست کردیم، این گزارش را به صحن بفرستد، هفته آینده در صحن قرائت می‌شود. در صورت نفرستادن، هیئت رئیسه کمیسیون بودجه باید پاسخگو باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار