کد خبر: 1228649
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
برای انتخاب نوع پارتیشن، باید به محیط توجه داشت. امروزه، پارتیشن ‌های شیشه ‌ای آکوستیک به‌ عنوان یک گزینه مناسب برای محیط‌ های اداری شناخته می‌شوند و می ‌توانند به ‌طور قابل توجهی از صداهای اضافه در محیط جلوگیری کنند.

تبلیغات

پارتیشن به‌ عنوان یک ابزار مفید برای تقسیم فضاها شناخته می‌ شود، اما کاربردهای آن محدود به این مورد نیست. پارتیشن، یک گزینه مناسب برای افزایش زیبایی محیط، کنترل صدا و حرارت، و حفظ حریم خصوصی افراد است. برای انتخاب نوع پارتیشن، باید به محیط توجه داشت. امروزه، پارتیشن ‌های شیشه ‌ای آکوستیک به‌ عنوان یک گزینه مناسب برای محیط‌ های اداری شناخته می‌شوند و می ‌توانند به ‌طور قابل توجهی از صداهای اضافه در محیط جلوگیری کنند.

 پارتیشن شیشه ای آکوستیک چیست؟

 

پارتیشن‌ های شیشه ‌ای برای تقسیم فضا و عایق کردن محیط استفاده می‌ شوند. پارتیشن ‌های آکوستیک، به دلیل ضخامت بالای خود، برای حفظ حریم و کاهش صدا در محیط مناسب‌ تر هستند.

 

استفاده از  پارتیشن شیشه ‌ای در محیط ‌های پر سر و صدا مانند ادارات، بیمارستان ‌ها و دفاتر کار بسیار مناسب است. پارتیشن شیشه‌ ای می ‌تواند منجر به کاهش صداهای اضافه در محیط، بهبود کیفیت خدمات و افزایش نظم گردد.

بررسی انواع پارتیشن ‌های شیشه ‌ای آکوستیک

 

پارتیشن ‌های شیشه ‌ای برخلاف باور عموم، استحکام بالایی دارند و به دلیل عدم جذب رطوبت، کمتر در معرض خطر تخریب قرار می ‌گیرند. این پارتیشن ‌ها بر اساس جنس شیشه طبقه ‌بندی می‌ شوند. دو نوع پرطرفدار پارتیشن شیشه ‌ای عبارتند از:

 

  1. پارتیشن شیشه ‌ای آکوستیک دوجداره: این نوع پارتیشن از دو لایه شیشه تشکیل شده است که دارای یک محفظه هوا در وسط آن‌ ها است. وجود دو لایه شیشه باعث افزایش قدرت عایقی صدا، حرارت و سرما می ‌شود. این ویژگی برای محیط ‌های پرازدحام اداری بسیار مهم است و همچنین برای ایجاد حفظ حریم شخصی در دفترهای کار مناسب است.

 

  1. پارتیشن شیشه ‌ای آکوستیک تک جداره: این نوع پارتیشن دارای قدرت عایقی صدا کمتری است و بیشتر برای محیط ‌های کم ‌شلوغ مناسب است. این نوع پارتیشن قیمت مناسب ‌تری دارد و نصب آسان ‌تری دارد.

برتری‌ های استفاده از پارتیشن اداری آکوستیک برای بهبود محیط کاری

 

پارتیشن آکوستیک، اگر در مکان مناسب نصب شود، فواید بسیار زیادی دارد. اما توجه داشته باشید که استفاده افراطی از پارتیشن می ‌تواند منجر به افزایش هرج و مرج و استرس شود. بنابراین، قبل از نصب پارتیشن، بهتر است با افراد با تجربه مشورت کرده و نصایح لازم را دریافت کنید. در ادامه به برخی از فواید استفاده از پارتیشن اداری شیشه ‌ای اشاره خواهیم کرد:

 

-عایق صدا و دما

 

پارتیشن ‌های شیشه ‌ای به دلیل استفاده از جنس متریالی که در آن‌ها استفاده می ‌شود، می‌ توانند به کاهش آلودگی صوتی محیط کمک کنند و به همین دلیل در محیط‌های اداری بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرند. استفاده از پارتیشن‌ های دوجداره شیشه‌ ای برای سالن ‌های جلسات که به تفکیک فضا و کنترل صدا نیاز دارند، بهترین گزینه ممکن است. برخی ادارات برای تفکیک اتاق مدیران از پارتیشن شیشه‌ ای هوشمند استفاده می‌ کنند که امکان کنترل شفافیت یا مات شدن آن‌ها را فراهم می ‌کند.

 

-افزایش راندمان کاری

 

کارکنان یک اداره، تمایل دارند میز کار و ابزارهای خود را در دسترس داشته باشند و آن را به عنوان حریم شخصی خود محسوس می ‌کنند. نصب پارتیشن شیشه ‌ای می ‌تواند جلوی دسترسی ارباب رجوع و سایر کارمندان به میز کار آن‌ها را بگیرد و در نتیجه، راندمان و آرامش کاری آن‌ها را افزایش دهد. همچنین، این اقدام می ‌تواند امنیت شغلی کارکنان را تقویت کرده و آن ‌ها را در انجام مسئولیت‌هایشان بهتر یاری کند.

 

-افزایش نور

 

شیشه یک ماده است که می ‌تواند تا ۹۰٪ از نور ورودی را بازتاب کند، بنابراین استفاده از پارتیشن ‌های شیشه‌ ای منجر به روشن ‌تر شدن محیط می ‌شود. از این رو، استفاده از پارتیشن‌ های شیشه ‌ای می ‌تواند منجر به کاهش مصرف برق در محیط ‌های اداری شود.

-جذابیت بیشتر محیط

 

امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ ای با انواع مدل‌ های رنگی، مات، مشجر و هوشمند تولید می‌ شوند. هر یک از این نوع‌ ها، در صورت استفاده در فضای مناسب، می‌ توانند زیبایی محیط کار را افزایش دهند و با استفاده از این پارتیشن ‌ها، اعتبار محیط اداری بهبود می ‌یابد.

 

-ماندگاری بالا

 

شیشه، به دلیل کمتر بودن در معرض خوردگی و آسیب نسبت به چوب و آهن، ماندگاری بالایی دارد، بنابراین پارتیشن‌ های شیشه ‌ای در صورت عدم آسیب، ماندگاری بسیار بالایی دارند و تغییرات اندکی در آن‌ها ایجاد نمی ‌شود.

 

-سهولت نصب

 

پارتیشن‌ شیشه ‌ای اداری یراق ‌آلات ساده ‌ای هستند و فرآیند حمل و نصب آن ‌ها بسیار ساده است. هنگام نصب پارتیشن ‌های شیشه ‌ای، محیط کار آشفته یا کثیف نمی ‌شود و به همین دلیل فاصله بین انتخاب و نصب پارتیشن‌ های شیشه ‌ای در محیط اداری، زمان کمی را در برمی ‌گیرد.

 

کلام اخر

 

در محیط ‌های اداری امروزه از راهکارهای هوشمندی برای کنترل هرج و مرج استفاده می ‌شود، که یکی از مهمترین آن ‌ها استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه ‌ای است. این پارتیشن ‌ها به دلیل ضخامت بالای خود، می‌ توانند آرامش را در محیط‌ های پر رفت‌ و آمد اداری فراهم کرده و بهبود کارایی کارمندان را ایجاد نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار