کد خبر: 1226564
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر وارد حوزه مدرسه‌یاری هم شده‌اند به این معنا که در کنار مدرسه بوده و در اقدامات دیگری نیز همکاری دارند.

جوان آنلاین: محمدرضا جعفری عصر یکشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی افزود: در بسیاری از نقاط کشور مانند استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خیرین برای توانمندسازی معلمان، بورسیه دانش‌اموزان، تامین تجهیزات و سایر موارد نیز ورود کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: یکی از کار‌هایی که اخیرا انجام می‌شود اینکه خیرین برای تامین هزینه‌های مدارس، نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس ایجاد می‌کنند و در استان قم ۱۰ مدرسه به نیروگاه خورشیدی مجهز شد که سودآوری آن برای مدارس است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور یادآور شد: سال گذشته سه هزار مدرسه با ۱۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که ۶۲ درصد با مشارکت و کمک خیرین بوده است.

وی گفت: از مجموع این مدارس ۱۲ درصد به طور ۱۰۰ درصد، ۵۰ درصد با مشارکت خیرین و مابقی از محل منابع دولتی احداث شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه کمک خیرین مدرسه‌ساز از ۳۰ درصد در گذشته به ۶۲ درصد افزایش یافته است تصریح کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با هدف گسترش فرهنگ و کار خیر مدرسه‌سازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی پر از انسان‌های بزرگ و مفاخری است که در کشور می‌درخشند افزود: خیرین مدرسه‌ساز مشعل‌داران علم و فضیلت و از بین برندگان جهل و بی‌سوادی در کشور هستند.

مشاور رئیس و مدیرکل حراست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این مراسم گفت: فرهنگ کار خیر، وقف، همیاری و هم افزایی در کشور سابقه چند صدساله وچند هزار ساله دارد.

کیقباد شهرکی با بیان اینکه ملت دست در دست هم با همیاری مشکلات همدیگر را می‌بینند و رفع می‌کنند اظهار کرد: در کشور و جامعه‌ای با روحیات مکتب علوی زندگی می‌کنیم.

وی افزود: مسیری که برای خیرین طراحی شده، بیشتر برای ساخت و خرید تجهیزات است، اما باید از توان و ظرفیت‌هایی که در سراسر کشور وجود دارد برای شکوفایی نونهالان و به ثمر نشاندن آن‌ها استفاده کنیم.

مشاور رئیس و مدیرکل حراست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود در حالی که همه مردم ایران روحیه خیری دارند لذا انتظار داریم در مجامع مختلف خیرین راه‌های مختلف را شکافته تا با برنامه‌ریزی مناسب به جایگاهی که باید برسیم.

وی گفت: وضعیت اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، کشوری که سال‌هاست از مشکل تحریم رنج می‌برد نیاز به کمک و مساعدت خیرین دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی کردند که تاکنون ۷۰ درصد تعهدات محقق شده است.

سید علیرضا موسوی نژاد افزود: تحقق این میزان از تعهدات نشان از همت و پای کار بودن خیرین مدرسه‌ساز در استان است.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های انسان‌های خیر پایبندی به تعهداتشان است تصریح کرد: خیرین در عرصه‌های متعدد و متفاوت تعلیم و تربیت کمک زیادی به آموزش و پرورش کرده‌اند در حالی که دغدغه نام و نشان و دیده و تجلیل شدن ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی این استان گفت: اکنون ۶۵ درصد مدارس استان فقط ۳۲ درصد دانش آموزان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور ایران است عنوان کرد: در مدارس زیادی تعداد دانش آموزان حتی در پنج کلاس ابتدایی به ۱۵ نفر بیشتر نمی‌رسد لذا این موضوع ارائه خدمات و کار معلمی را سخت‌تر می‌کند.

موسوی نژاد افزود: قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز وظیفه ماست، چون برای نظام جمهوری اسلامی خشتی گذاشته و تصمیمی گرفتند که فناپذیر نیست، در عرصه خیرین مدرسه‌ساز برخی آثار دیده می‌شود که شاید در جنبه‌های دیگر دیده نشود، اقدامی که فوق العاده ارزشمند است و هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد.

همچنین در این مراسم از کتاب خاطرات و تمبر یادبود خیر مدرسه‌ساز دکتر داریوش گنجی با حضور استاندار خراسان جنوبی رونمایی شد.

وی ضمن توجه به کمبود فضا‌های آموزشی و وضعیت تعلیم و تربیت اقدام به ساخت ۱۲ مدرسه کرده که هفت مدرسه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی تا مهر ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار