کد خبر: 1226164
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل‌ در مرز افغانستان
مرزبانی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیرو‌های مرزبانی و طالبان اعلام کرد: شش مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند. 
به گزارش مشرق از مرزبانی کشور، در این اطلاعیه که شامگاه پنج‌شنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر ششم اردیبهشت تعداد شش نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند. این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند. 
براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند. 
 
مرحله دوم انتخابات به لحاظ اهمیت تفاوتی با مرحله اول ندارد 
لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم، افرادی شایسته و توانمند باشند. 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد. مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند. وی تأکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضا‌هایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود. 
 
توزیع سومین محموله کمک قرارگاه قدس  برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران از توزیع سومین محموله کمک رسانی این قرارگاه در بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد. 
سردار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از توزیع سومین محموله کمک رسانی این قرارگاه در بین سیل‌زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد. سردار مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات مؤثری را به مردم این منطقه ارائه کرده است، اظهار کرد: در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارونی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع است. 
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: کمک‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است. وی افزود: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام مأموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند. 
 
آیت الله خاتمی: در مسئله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
تقاضا دارم در مسئله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید به اندازه کافی دوقطبی‌ها وجود دارد، منطقی و استدلالی بحث کنید. 
به گزارش تسنیم، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: آنچه ایران در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت؛ این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی را مربوط به گذشته است. آن بخشی را که مربوط به گذشته بود محکم زدیم. 
وی افزود: بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد. 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه نیرو‌های مسلح را بازو‌های پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. 
آیت الله خاتمی مسئله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و گفت: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیرو‌های مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیرو‌های مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌هایی را که امیرالمومنین توصیه کرده دارند. 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هفته کارگر اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. 
وی با اشاره به جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در امریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخاسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار