کد خبر: 1223586
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
یک رسانه عبری از ابعاد نفوذ هکرها به وزارت جنگ اسرائیل پرده برداشت و اعلام کرد احتمال نشت اطلاعات حساس وجود دارد.

جوان آنلاین: روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد، ابعاد جدیدی از حمله سایبری به سرورهای وزارت جنگ اسرائیل افشا کرد.

به گزارش تسنیم، به نوشته این رسانه عبری زبان این حمله به حدی گسترده است که احتمال می‌رواد اطلاعات حساسی از این سرورها به دست هکرها افتاده باشد.

این خبر بعد از آن اعلام شد که یک گروه هکری اعلام کرد موفق شده وارد سرورهای وزارت جنگ شده و اطلاعات بسیار حساسی از آن را کپی کند.

منابع امنیتی اسرائیلی در پاسخ به پرسش یسرائیل هیوم ضمن تایید حمله سایبری حاضر نشدند اطلاعات بیشتری در رابطه با نوع اطلاعاتی که هرها به آن دست پیدا کرده‌اند، بدهند، این حمله سایبری با حمله سایبری به وزارت دادگستری اسرائیل همزمان بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، چند روز پیش بود که یک گروه هکر اعلام کرد که سرورهای وزارت جنگ را هک کرده و موفق شده است اطلاعات حساسی را از آن خارج کند.

این گروه برای اثبات مدعی خود مقادیری از این اطلاعات را در در تلگرام منتشر کرد و همین امر باعث شد تا منابع امنیتی اسرائیلی امروز سه شنبه تاکید کنند که این ورود صورت گرفته و سرورهای وزارت جنگ به طور بالفعل هک شدند.

این گروه هکری در کانال خود در تلگرام با انتشار ویدیویی بر اقدام خود در رخنه به سرورهای وزارت جنگ و دستیابی به اطلاعات موجود در آنها تاکید کرد.

از میان اطلاعاتی که به دست هکرها رسیده اسنادی در رابطه با قرارادها و احکام صادر شده در وزارت جنگ است و هکرها آن را به قیمت 50 بیتکوین معادل 12.5 میلیون شیکل در معرض فروش قرار داده‌اند.

هکرها همچنین اعلام کردند مقادیر زیادی اطلاعات را به سرقت برده‌اند اما قصدی برای فروش آن ندارند و حاضر هستند آن را با آزادی 500 اسیر فلسطینی معاوضه کنند، اما ساختار امنیتی اسرائیلی حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده است.

به نوشته یسرائیل هیوم این تهاجم سایبری و حمله‌ای که به وزارت دادگستری صورت گرفت در آستانه روز جهانی قدس صورت گرفت که آخرین جمعه از ماه رمضان است.

همچنین رخنه به سرورهای این دو وزارتخانه در شرایطی صورت گرفت که نهاد حفاظت سایبری اسرائیل هشدارهای خاص خود را برای افزایش هوشیاری نسبت به این حملات صادر کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار