کد خبر: 1223585
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
بایدن با مطرح کردن برخی ادعا‌ها درباره اقدامات روسیه در خارج از این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کند.

جوان آنلاین: بر اساس نامه رئیس دولت آمریکا به کنگره که توسط کاخ سفید منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تصمیم گرفته است تحریم‌ها علیه روسیه را در ارتباط با آنچه «فعالیت‌های بدخواهانه» دولت روسیه در خارج از این کشور ادعا می‌کند، تمدید کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این سند آمده است: من تصمیم گرفته‌ام وضعیت فوق‌العاده وضع شده توسط فرمان شماره ۱۴۰۲۴ در رابطه با فعالیت‌های مضر خارجی دولت فدراسیون روسیه را حفظ کنم.

ضمناً شرایط تمدید رژیم محدودیت در نامه ذکر نشده است.

کاخ سفید در توجیه این اقدام خود، تضعیف انتخابات آزاد در کشور‌های متحد آمریکا، تشویق به فساد فراملی، هک، نقض "اصول ثابت شده حقوق بین الملل" را به روسیه نسبت داد.

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که روسیه با فشار‌های تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه اعمال کرده و همچنان به تقویت آن ادامه می‌دهد، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم‌های ضد روسیه را ندارد.

خود کشور‌های غربی نیز بار‌ها بر بی اثر بودن تحریم‌ها ابراز عقیده کرده اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون‌ها انسان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار