کد خبر: 1222671
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
وزارت امور خارجه در آستانه روز جهانی قدس ضمن تأکید بر تداوم سیاست ایران در حمایت از مبارزات آزادیبخش و مقاومت مشروع ملت فلسطین و ضرورت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان و حق طلبان جهان را به وحدت و همبستگی برای مقابله با این غده سرطانی فراخوانده است.

جوان آنلاین: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۶ فروردین و به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در سالگرد ابتکار تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس»، اینک آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به نماد وحدت آحاد بشریت از هر نژاد و دین و آئین در سراسر جهان در دفاع از انسانیت و آزادگی، تحقق عدالت و ابراز مخالفت با اشغالگری و ظلم و قتل و جنایت علیه ملت مظلوم و تحت محاصره فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بدل شده است.

به گزارش فارس، این بیانیه می‌افزاید: وضعیت فلسطین و مردم متمدن و مظلوم آن، امروز در آستانه دویستمین روز از آغاز جنایات ۶ ماهه اخیر صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، به مصیبت بزرگ بشریت تبدل شده است.

رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات هولناک خود ادامه می‌دهد؛ کشتار نزدیک به ۴۰ هزار نوزاد، کودک و زن و مرد بیگناه به دست رژیمی اشغالگر، نژادپرست و تروریست، پیگیری سیاست زمین سوخته و ویرانی کامل نوار غزه با تخریب خانه‌های مسکونی، تاسیسات زیربنایی، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیسا، گرسنگی دادن عمدی مردم تا سرحد مرگ، تداوم داشته است.

در این بیانیه آمده است: تشدید هتک حرمت مسجد‌الاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان جهان و ضرب و شتم و به خاک و خون کشیدن نمازگزاران و معتکفان در صحن این مکان مقدس در روز‌های نورانی ماه مبارک رمضان و انتشار گزارش‌هایی از وقوع جنایات هولناک و شرم آور از سوی صهیونیست‌ها در تعدی و بی‌حرمتی به زنان و اسرای فلسطینی، نه تنها نوار غزه، بلکه کل سرزمین فلسطین را از زندانی بدون سقف برای چند میلیون شهروند فلسطینی، به کشتارگاه انسانیت و قبرستان وجدان بشریت تبدیل کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: برغم آن که ضجه‌ها و شیون کودکان و زنان مظلوم و بی پناه فلسطینی به سقف آسمان رسیده، اما ملت صبور و مقاوم فلسطین با شجاعت و دلیری در مقابل این ظلم و ستم و جنایت بزرگ تاریخی ایستاده است. در بیانیه وزارت خارجه عنوان شده است: بی تردید ننگ این جنایات بزرگ تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم و در رأس آن رژیم ایالات متحده آمریکا و دیگر دولت‌های غربی که نه تنها از وقوع این ظلم بزرگ جلوگیری نکردند، بلکه از همان روز‌های اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ارسال انواع کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی همه جانبه از این رژیم حمایت کردند، هرگز از حافظه و صفحات تاریخ بشری پاک نخواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: امروز قدرت صبر و مقاومت ملت دلیر فلسطین و نیرو‌های مبارز و شجاع جبهه مقاومت در منطقه، زبونی و آشفتگی و افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر را با فرو بُردن این رژیم و حامی اصلی آن آمریکای جنایتکار در باتلاق تنفر عمیق و عمومی ملت‌های جهان رقم زده است و شکست رژیم غاصب امری قطعی و حتمی و منطبق با وعده الهی است.

در این بیانیه آمده است: دستگاه‌های سیاسی و تبلیغاتی استکبار و صهیونیسم جهانی دیگر قادر نیستند با خطای راهبردی و محاسباتی نسبت دادن این مقاومت برخاسته از وجدان‌های بیدار و آزادی خواه ملت‌های هوشیار منطقه به ایران، مانع از این شکست قطعی شوند. این بیانیه می‌افزاید: همانطور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با صراحت و قاطعیت تاکید فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حمایت و تمجید و تا قدر ممکن پشتیبانی می‌کند، اما مقاومت به قدری از بلوغ و بالندگی و بیداری رسیده است که در دفاع از مظلوم در مقابل ظالم و حامیان آن با عزم و اراده‌ای راسخ و با حقانیت کامل تصمیم می‌گیرد و شجاعانه از مردم تحت ستم فلسطین حمایت می‌کند.

در بیانیه فوق آمده است: در حالی که در طول بیش از ۶ ماه گذشته شاهد انسجام و همراهی عظیم انسان‌های عدالتخواه و با وجدان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر از رژیم کودکُش صهیونیستی در پایتخت‌ها و شهر‌ها و روستا‌های کشور‌های جهان از شرق تا غرب گیتی و حتی در خیابان‌های پایتخت‌ها و شهر‌های کشور‌های غربی بودیم، فریاد مظلومیت و شجاعت و ظلم ستیزی ملت قهرمان فلسطین و حقیقت و واقعیت آنچه در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوندد، در روز جهانی قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از حنجره صد‌ها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد و رهایی فلسطین از یوغ ظلم و ستم و اشغالگری و نسل کشی را نه تنها به عنوان مسئله اول جهان اسلام، بلکه بعنوان مساله جهان بشریت و بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی مطالبه خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، بار دیگر مسئولیت جامعه جهانی و دولت‌های جهان به خصوص در کشور‌های اسلامی نسبت به حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین به ویژه ساکنان و جنگ زدگان تحت محاصره نوار غزه را یادآور شده و خواستار اقدام مؤثر، قاطع و فوری دولت‌ها و نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی در توقف این جنایات و تشکیل پرونده کیفری جهت پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی است.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر مشارکت در فرآیند رسیدگی‌های شفاهی دیوان بین‌المللی دادگستری در پیگیری حقوقی اشغال مستمر سرزمین فلسطین و نقض حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، از تلاش‌های سایر دولت‌های جهان در مسیر احقاق مردم فلسطین حمایت می‌کند.

در این بیانیه عنوان شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس (هفدهم فروردین ۱۴۰۳) ضمن تاکید مجدد بر تداوم سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات آزادیبخش و مقاومت مشروع ملت فلسطین و ضرورت مقابله مؤثر همه جانبه و بازدارنده با جنایات رژیم اشغالگر و کودک کُش صهیونیستی، تمامی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان و حق طلبان جهان را به وحدت و همبستگی برای مقابله با این غده سرطانی و برهم زننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت و پشتیبانی حقیقی و عملی از ملت مظلوم فلسطین فرامی‌خواند.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین مجددا وظایف قانونی سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی فلسطین و پایان بخشیدن به اقدامات تجاوزکارانه و تنش‌آفرین صهیونیست‌ها در منطقه را یادآوری کرده و بر آن تاکید می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار