کد خبر: 1222614
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کن لوچ، فیلمساز صاحب‌سبک و پرآوازه انگلیسی دست‌کم نزدیک به دو دهه است که به عنوان یک سینماگر حامی آرمان فلسطین شناخته می‌شود. او این‌بار هم با حمایت از مواضع جاناتان گلیزر در مراسم اسکار حمایتی دیگر از مردم مظلوم فلسطین ارائه داده است. 

جوان آنلاین: کن لوچ، کارگردان کهنه‌کار بریتانیایی حمایت خود را از جاناتان گلیزر به‌خاطر سخنرانی جنجالی او در مراسم اسکار ۲۰۲۴ اعلام کرد و به‌طور قطعی از پایان دوران فیلمسازی خود خبر داد. 
کن لوچ، فیلمساز صاحب‌سبک و پرآوازه انگلیسی دست‌کم نزدیک به دو دهه است که به عنوان یک سینماگر حامی آرمان فلسطین شناخته می‌شود. او این‌بار هم با حمایت از مواضع جاناتان گلیزر در مراسم اسکار حمایتی دیگر از مردم مظلوم فلسطین ارائه داده است. 
این فیلمساز شهیر در مصاحبه با ورایتی گفت که برای «جاناتان گلیزر» احترام زیادی قائل است و سخنرانی او در مراسم اسکار ۲۰۲۴ را بسیار شجاعانه توصیف کرد: «مطمئن هستم که او پیامد‌های احتمالی این صحبت‌ها را درک کرده است که این او را همچنان شجاع‌تر می‌کند. بنابراین من برای او و کارش احترام زیادی قائل هستم.»
سخنرانی گلیزر پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی برای فیلم «منطقه مورد علاقه» مبنی بر اینکه یهودیت و هولوکاست با ربوده شدن زندگی مردم توسط یک اشغالگر» مخالف است، با واکنش‌های متفاوتی از سوی طرف‌های بحث در مورد جنگ غزه رو به رو شد. گلیزر توسط افرادی مانند پیوتر سیوینسکی، مدیر یادبود آشویتس که گفت گلیزر یک هشدار اخلاقی جهانی علیه انسان‌زدایی صادر کرد و نیز تونی کوشنر، نمایشنامه‌نویس مورد حمایت قرار گرفت. 
کن لوچ افزود: «گلیزر از حمایت بسیاری از یهودیان برخوردار شده که معتقدند صحبت‌های او برخلاف کلیشه‌ای است که همه یهودیان از کاری که اسرائیل انجام می‌دهد حمایت می‌کنند، زیرا واضح است که اینطور نیست.»
لوچ در جوایز فیلم بفتا در ماه فوریه اعتراض خود را در مورد درگیری غزه انجام داد و در حالی که پل لاورتی، فیلمنامه‌نویس پوستر «قتل‌عام را متوقف کنید» را بالا نگه داشته بود با مشت‌های گره کرده حمایت خود را نشان داد. 
این کارگردان با اشاره به اینکه تلاش کرده پروژه‌ای درباره خاورمیانه به مرحله اجرا درآورد، اما موفق نشده است، گفت: «این موضوعی بود که دوست داشتم روی آن کار کنم، اما نمی‌دانستم چگونه با آن رو‌به‌رو شوم. این فیلم باید یک مستند می‌شد، اما پروژه بزرگی بود و مطمئناً در دهه گذشته فراتر از توان من بود.»
در همین مصاحبه، لوچ تأکید کرد که «بلوط پیر» جدیدترین فیلم او درباره پناهندگان ساکن شمال شرقی انگلیس، تقریباً به‌طور قطع آخرین فیلم او خواهد بود و او دیگر به پایان خط رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار