کد خبر: 1221824
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «کمیته ضد جنگ و ضدتحریم» نوشت:

ریچارد هس، کاهن معبد سلیمان

سد مأرب، از شگفتی‌های مهندسی جهان باستان بود، سدی که در طول سده‌ها سرزمین سبا را پررزق، زیبا، دارا، بی نیاز و، چون زمردی درخشان در سرتاسر شبه جزیره عربستان، از سوریه و شام تا سواحل دریای سرخ کرده بود. سازه‌ای پهن پیکر که آب را با کانال‌های فراوان و تو در تو به پهنه سترگ جلگه‌ها و باغ‌ها و مزارع سبز و شاداب پادشاهی سبا می‌رساند.

بعد از چهارصد سال از ساخت سد، اما پادشاه شمر خواب‌های آشفته‌ای می‌دید و نشانه‌هایی عجیبی در بیداری، خواب می‌دید سد شکسته و سرزمین باشکوه تحت فرمانروایی اش ویران گشته و در بیداری می‌دید که برگ درختان می‌لرزد در حالی که بادی نمی‌وزد. شمر کاهنه اعظم را خواست، طریفه، زنی روشن بین. طریفه به پادشاه گفت می‌داند که این نشانه‌ها خبر از حادثه‌ای تکان دهنده و ناگوار می‌دهند، او رو در روی شاه به او گفت که موش‌ها را می‌بیند که پایه‌های سد سنگی را می‌خورد و سد را ویران می‌کند. طریفه، معتمد شاه بود و دوست دار سرزمین سبا، اما شاه حرفش را باور نکرد.

طریفه، اما قبیله خودش، قبیله غسّان، را متعاقد کرد که پیش از شکستن سد از سبا کوچ کنند، حتی جلوی دشمنان کوچک و بزرگ قبیله ایستاد و مردان قبیله را برای کوچ متقاعد کرد.

پیشگویی به وقوع پیوست و سازه عظیم مأرب را سیلی سرخ و بنیان کن در هم شکست و نگین درخشان سبا را مبدل به شوره زاری بی حاصل کرد. آنان که باور نکرده بودند موش‌ها پایه سد را می‌خورند، به مصیبتی عظیم گرفتار آمدند.

ریچارد هس را حتی بعد از بازنشستگی و ترک شورای روابط خارجه آمریکا (Council of Foreign Relations)، می‌توان یکی از سخنگوی‌های تکنوکرات سیاست خارجه آمریکا برشمرد. بیست سال ریاست او بر شورای روابط خارجه، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین اتاق فکر سیاست خارجه آمریکا، و سابقه طولانی او در مشاوره روسای جمهور امریکا، از جمهوری خواه تا دموکرات، ریچارد هس را که خود یک یهودی پر و پا قرص و از مدافعان و حامیان کلیدی منافع اسرائیل در منطقه غرب اسیاست، مبدل به نیرویی وفادار به ارزش‌های امپریال و اتحاد ناگسستنی امریکا- اسرائیل کرده است.

حالا، ریچارد سالهاست که ردای کاهن معبد سلیمان را در برکرده است، و به عنوان یک «یهودی صهیونیست» و یک «امریکایی» در گوش هر مخاطبی که گوش شنوایی داشته، زمزمه می‌کند که «اوضاع خراب است و موش‌ها دارند پایه‌های معبد را می‌جوند».

توئیت‌های ریچارد و نگرانی‌های پی در پی او از وضعیت نابسامان سرزمین‌های اشغالی و افق‌های نامعلوم پیش رو، اما انگار تاثیری چندانی هم در دومینوی حوادث نخواهد داشت، انگار خود ریچارد با این عقبه قابل توجه در سیاست خارجه، که سال‌ها برای جنگ‌های پرهزینه امریکا نقش مشاور اعظم را داشته، با صدای کوتاهی که می‌داند شنیده نمی‌شود می‌گوید این راه که اسرائیل می‌رود ویران گر و بنیان کن است، این صدای ریچارد است که از اینده‌ای نامعلوم خبر می‌دهد:

«خیلی بد است که توئیتر جایی برای بحث‌های جدی نیست، اما اگر بود بحثی مفید می‌تواند بر سر این باشد که حامی اسرائیل بودن به چه معناست وقتی دولت این کشور سیاست‌هایی را پیش می‌برد که کاملا بر خلاف منافع بلند مدت این کشور است».

موش‌ها پایه‌های سنگی معبد سلیمان را بی صدا می‌خورند، همان گونه که پایه‌های سازه پهن پیکر سد مأرب را خوردند.

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار