کد خبر: 1221621
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی:
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال دولت باعث شده تا ما امروز شاهد تسهیل در صادرات کالا‌ها و همچنین مبادلات پولی با دیگر کشور‌ها باشیم.

جوان آنلاین: علی بابایی کارنامی گفت: دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی عملکرد خوبی داشته و ما شاهد اتفاقات مثبتی به دنبال این دیپلماسی فعال بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سایه دیپلماسی فعال اقتصادی دولت، صادرات کالا‌ها و مبادلات پولی ایران با دیگر کشور‌ها تسهیل شده است و این کار با سهولت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است.

بابایی کارنامی افزود: گسترش روابط اقتصادی با کشور عربستان و دیگر کشور‌های عربی از نمونه‌های بارز دیپلماسی اقتصادی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تیم اقتصادی دولت نسبت به گذشته هماهنگ‌تر عمل می‌کند و وزرای اقتصادی با تعامل و همکاری و هماهنگی بیشتر کار‌ها را به پیش می‌برند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی برای مبادلات اقتصادی در حوزه آسیای میانه وجود دارد و لازم است تا وزارت امور خارجه با توجه ویژه نسبت به کشور‌های این منطقه، گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی با این کشور‌ها را در دستور کار قرار دهد.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم با آغاز فعالیت بخش قابل توجهی از رویه‌های گذشته را تغییر داد تا با وجود تحریم‌ها بتواند صادرات را افزایش و واردات مواد اولیه را با کمترین مشکل انجام دهد.

آمار تجاری و تأیید فعالان اقتصادی نشان می‌دهد که با وجود مشکلات و دست‌انداز‌های متعدد، دولت سیزدهم موفق بوده است. احیای روابط با کشور‌های همسایه، اعزام رایزن بازرگانی به حداقل ۹ کشور، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های جدید، پرهیز از تصویب قوانین خلق‌الساعه، مشورت با بخش خصوصی، همراهی بخش خصوصی با دولت در سفر‌های تجاری، تسهیل قوانین و همراهی دولت با فعالان اقتصادی برای برگشت ارز حاصل از صادرات از جمله اقدام‌هایی است که دولت سیزدهم انجام داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار