کد خبر: 1221083
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه از پیشنهاد آتش بس بین روسیه با اوکراین در جریان بازی‌های المپیک تابستانی که قرار است در این کشور برگزار شود، خبر داد.

جوان آنلاین: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون اوکراین گفت: «فرانسه از روسیه می‌خواهد که در جریان بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس آتش بس را رعایت کند.» به نوشته وبگاه «پولیتیکو» ماکرون اظهار داشت که فرانسه این کار را مطابق با روح المپیک انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است. دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

ماکرون گفت: «این پیام صلح است.» المپیک پاریس از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست با حضور ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور در طول دو هفته و نیم برگزار می‌شود. رئیس‌جمهور فرانسه در روز‌های اخیر پیشنهاد اعزام قوای خارجی را به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار