کد خبر: 1221081
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
در مجموع ۷۲۰ نماینده در انتخابات ژوئن ۲۰۲۴ برای پارلمان اروپا انتخاب خواهند شد که ۱۵ نفر بیشتر از انتخابات قبلی است.

جوان آنلاین: در حال حاضر ۶ کشور در اتحادیه اروپا با نوع حکومت سلطنتی اداره می‌شوند. لوکزامبورگ، سوئد، بلژیک، دانمارک، هلند و اسپانیا کشورهای دارای نظام سیاسی سلطنتی هستند.

به گزارش آنا، در این کشورها، پادشاه یا ملکه به عنوان رئیس دولت عمل می‌کند، اما معمولاً قدرت سیاسی چندانی ندارد. اگر بریتانیا هنوز عضو اتحادیه اروپا بود، ۷ کشور در این بلوک با حکومت سلطنتی اداره می‌شدند.

در طرف مقابل هم ۲۱ کشور در اتحادیه اروپا به صورت جمهوری ریاستی یا پارلمانی اداره می‌شوند. بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، یونان، مجارستان، ایرلند، لتونی، مالت،‌ اسلواکی، اسلوونی، اتریش، آلمان، فنلاند، ایتالیا، فرانسه، لیتوانی، لهستان، پرتغال، رومانی و یونان این ۲۱ کشور را تشکیل می‌دهند.

هر کشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟

در مجموع ۷۲۰ نماینده در انتخابات ژوئن ۲۰۲۴ برای پارلمان اروپا انتخاب خواهند شد که ۱۵ نفر بیشتر از انتخابات قبلی است.

بیشترین نماینده در پارلمان اروپا را کشور آلمان با ۹۶ کرسی دارد. بعد از آن فرانسه با ۸۱ نماینده قرار دارد. ایتالیا با ۷۶ نماینده در رتبه سوم قرار گرفته است.

بعد از آن به ترتیب اسپانیا (۶۱)، لهستان (۵۳)، رومانی (۳۳)، هلند (۳۱)، بلژیک (۲۲)قرار گرفته‌اند. کشورهای یونان، چک، سوئد، پرتغال، مجارستان هرکدام ۲۱ نماینده در پارلمان اروپا دارند.

اتریش با ۲۰ نماینده در رتبه چهاردهم نشسته است و پس از آن بلغارستان با ۱۷ نماینده قرار دارد. دانمارک، فنلاند و اسلواکی هرکدام ۱۵ نماینده به مقر دموکراسی اروپا می‌فرستند.

۹ کشور باقی مانده با کمتر از ۱۵ کرسی در پارلمان اروپا هم عبارتند از ایرلند (۱۴)، کرواسی (۱۲)، لیتوانی (۱۱)، اسلوونی (۹)، لتونی (۹)، استونی (۷)، قبرس (۶)، لوکزامبورگ (۶) و مالت (۶).

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار