کد خبر: 1221064
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

جوان آنلاین: کانال مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی در ایتا مطلبی درباره دلایل خطر جدی شکل گیری اسرائیل دوم در جمهوری آذربایجان و قراباغ خالی از سکنه منتشر کرد:

جمهوری آذربایجان به دلیل اکثریت جمعیت شیعه، حائل بودن میان ایران و روسیه و داشتن منابع انرژی همواره از جذابیت ویژه ای برای رژیم صهیونیستی برخوردار بوده است.

نگاهی به اقدامات تل آویو در جمهوری آذربایجان در سه دهه اخیر در حوزه های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، انرژی، فرهنگی، آموزشی (مداخله در محتوای آموزشی کتب درسی)، تاریخی (جعل تاریخ جمهوری آذربایجان با محوریت ادعای وجود امپراتوری باستانی یهودی خِزِرها)، معماری شهری (ترویج نمادهای صهیونی و ماسونی در باکو و دیگر شهرها)، قومی (ایجاد شبکه های قومی ضد ایرانی)، ایران ستیزی، شیعه ستیزی و اغراق در آمار یهودیان ساکن جمهوری آذربایجان؛ نشان می دهند که رژیم صهیونیستی «اهداف عادی» در جمهوری آذربایجان دنبال نمی کند.

مقامات صهیونیستی بارها از جمهوری آذربایجان به عنوان «خانه دوم یهودیان» نام برده اند که البته بلحاظ تاریخی بی اساس است.

پس ازجنگ اوکراین، نمایندگی سوخنوت (آژانس یهود) از مسکو به باکو منتقل شد. پس از آن پروازهای میان باکو و تل آویو چندین برابر شد. سوخنوت شروع به اسکان یهودیان در باکو و در انبوهی از آپارتمان های خالی کرده است که از دو دهه پیش احداث، و خالی نگه داشته شده بودند.

پس از آن یکی از بزرگترین «پاکسازی های قومی قرن» با کمک مستقیم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و توسط باکو در سپتامبر ۲۰۲۳ در قراباغ کوهستانی که محل سکونت تاریخی ارامنه بوده است، رخ داد.

طی این «پاکسازی قومی» که با سکوت «جهان مسیحی»، همراه بود بیش از ۱۲۰ هزار ارمنی از قراباغ اخراج شدند و این منطقه اکنون خالی از سکنه است. در حال حاضر تغییر دموگرافیک در مناطقِ پیرامونی قراباغ نظیر زنگیلان، قبادلی، آقدام، کلبجر و لاچین در پوشش ایجاد «روستاهای هوشمند» توسط شرکت های رژیم صهیونیستی و نیز اسکان خانواده های تکفیریهای اخراج شده از سوریه، در حال انجام است؛ این موضوع مقدمه ای برای اسکان یهودیان در «قراباغ خالی از سکنه» است.

دلیل حمایت «انگلستان مسیحی» از پاکسازی قومی «ارامنه مسیحی» از قراباغ کوهستانی نیز همین مساله می باشد.

رژیم صهیونیستی پس از شکست طرح ایجاد « اسرائیل دوم» در منطقه «پاتاگونیای آرژانتین»، این طرح را در جمهوری آذربایجان دنبال می کند؛ چرا که علاوه بر انگیزه های ژئوپلیتیکی، خاندان علی اف که بر اساس گزارشات برخی از موسسات اروپایی رتبه اول فساد مالی در جهان را دارند، هیچ اراده ای در مقابل رژیم صهیونیستی ندارند.

خاندان علی اف در قبال آزادی قراباغ با حمایت نظامی رژیم صهیونیستی و حمایت سیاسی انگلستان (در شورای امنیت)، به اسکان صهیونیست ها در قراباغ متعهد شده اند.

سیاست خاندان علی اف از اروپاگرایی و امریکا گرایی (در دوره حیدر علی اف طی سالهای ۱۹۹۳-۲۰۰۳) به «اسرائیل پرستی » در دوره الهام علی اف (از ۲۰۰۳ تاکنون) تغییر یافته است. چنانچه امروزه به رغم اعتراضات جهانی به نسل کشی گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، خاندان علی اف بزرگترین تامین کننده نفت مورد نیاز این رژیم می باشد.

برچسب ها: اسرائیل ، قفقاز ، باکو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار