کد خبر: 1220590
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
نه طارمی شب خوبی داشت، نه پورتو
چهره دو تیم راه‌یافته دیگر به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد

جوان آنلاین: چهره دو تیم راه‌یافته دیگر به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد. 
آرسنال تصورش را هم نمی‌کرد کارش برابر پورتو اینگونه گره بخورد، اما همانطور که در بازی دور رفت با دریافت گل در واپسین ثانیه‌های بازی شوکه شده بود، در جریان بازی برگشت نیز شرایطی مشابه را تجربه کرد. صدرنشین لیگ برتر انگلیس دقایق پایانی نیمه نخست گلزنی کرد تا به عنوان تیم برنده راهی رختکن شود، اما در عین ناباوری در نیمه دوم موفق نشد بار دیگر دروازه میهمان را باز کند و به همین دلیل کار برای مشخص شدن تیم برتر میدان به ضربات پنالتی کشید و آرسنال در این شرایط موفق شد بازی را با نتیجه ۴ بر ۲ به پایان ببرد و جواز حضور در یک‌چهارم نهایی را کسب کند. در واقع داوید رایا، گلر آرسنال که ستاره این تیم در مصاف با پورتو بود، ناجی تیمش بود و دلیل صعود صدرنشین لیگ برتر انگلیس به مرحله بعد شد. 
طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در این بازی در دقیقه ۸۸ به عنوان یار تعویضی راهی میدان شد و در طول ۳۰ دقیقه تنها یک موقعیت جدی روی دروازه آرسنال خلق کرد، اما شب ناکام او با عدم حضور در جمع پنالتی‌زنان پورتو تکمیل شد. او که بعد از دست دادن پنالتی مقابل استوریل تنها یک مرتبه مقابل حریفی از لیگ یک پنالتی زده، هنوز نتوانسته اعتماد سرخیو کونسیسائو را جهت پنالتی زدن در پورتو جلب کند. حال آنکه شاید اگر طارمی یکی از پنالتی‌های تیمش را زده بود، شرایط این بازی برای پورتو متفاوت به پایان می‌رسید. تیمی که با گلزنی در خانه کار آرسنال را سخت کرده بود، اما دست‌آخر شانس حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. 
برتری مقابل ناپولی برای ژاوی و تیمش حیثیتی شده بود. ناپولی با یک شوت در چهارچوب موفق به ملغی کردن برتری آبی‌و‌اناری‌ها در دور رفت شده بود و بدتر اینکه سرمربی تیم میزبان با کنایه گفته بود شما حمله کردید، ما گل زدیم. تلخی این کنایه در کنار از دست رفتن دو امتیاز باارزش و البته طلسم بازی در ایتالیا که همواره برای بارسا با باخت همراه است، سبب شده بود بازی دور برگشت یک‌هشتم نهایی برای کاتالان‌ها به اوج حساسیت برسد. شاید به همین دلیل هم بود که آئورلیو دی‌لورنتیس، رئیس ناپولی به بازیکنان این تیم قول داده بود در صورت حذف بارسلونا، پاداش هنگفت (۱۰ میلیون یورویی) به آن‌ها تعلق بگیرد، اما کاتالان‌ها اجازه ندادند ناپولی در اسپانیا حتی به این پاداش هنگفت نزدیک شود. زدن دو گل در دو دقیقه به معنای پایان کار ناپولی بود. با وجود این بارسا کار را ۳ بر یک خاتمه داد تا شب جادویی که ژاوی وعده‌اش را داده بود محقق شود و این‌بار او حریف را با لحنی کنایه‌آمیز مخاطب قرار دهد و بگوید: «تازه فهمیدید کیفیت ما چقدر بالاست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار