کد خبر: 1220443
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد 
فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال ۴ هزار عملیات تروریستی در مرز‌های کشور خنثی شده است از تأمین ۳ میلیون یورو برای انسداد مرز‌های کشور طی سه سال آینده خبر داد. 

جوان آنلاین: فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال ۴ هزار عملیات تروریستی در مرز‌های کشور خنثی شده است از تأمین ۳ میلیون یورو برای انسداد مرز‌های کشور طی سه سال آینده خبر داد. 
به گزارش «جوان»، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا صبح دیروز در نشستی خبری با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین در کشور داریم که این عزیزان در تأمین امنیت مرز‌ها مشارکت دارند، گفت: تأمین نظم و امنیت در دریا‌ها و نظارت بر شناور‌ها برعهده دریابانی است که بخشی از مجموعه مرزبانی فراجا محسوب می‌شود. ما یک مرکز آموزش برای ایجاد امنیت دریایی ایجاد کرده‌ایم که در آن به ناخدا‌ها و افراد حاضر در لنج‌ها آموزش داده می‌شود. همچنین در یک سال گذشته ۱۴۰ قایق تندرو به ناوگان دریایی مرزبانی اضافه شده است. 
فرمانده مرزبانی فراجا همچنین از تأمین ۳ میلیون یورو برای انسداد مرز‌های کشور طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این مبلغ با اولویت انسداد در مرز‌های جنوب‌شرقی، شمال‌غربی و غربی هزینه خواهد شد. همچنین افزایش نظارت بر مرز‌ها با استفاده از تجهیزات اپتیکی در دستور کار است. وی در ادامه افزود: مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کردیم تا ناخدا‌ها و ملوانان شناور‌ها آموزش‌های لازم را ببینند. قرار است برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند. 
سردار گودرزی با بیان اینکه ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، گفت: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم تا قبل از اینکه حریف به مرز‌های ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شود. 
فرمانده مرزبانی درباره کشفیات کالای قاچاق نیز عنوان کرد: مرزبانی امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و توقیف کرد و ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق را برای این کالا‌ها تشکیل داد. همچنین ۲۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده اقتصادی را مرزبانان به محاکم قضایی ارجاع داده‌اند. 
سردار گودرزی با بیان اینکه مرزبانان سر خود را می‌دهند، اما یک وجب از خاک را به دشمن نمی‌دهند، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴هزار اقدام تروریستی در نقاط صفر مرزی خنثی شده است. همچنین تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش خراسان و جیش‌العدل شناسایی و دستگیر شده‌اند و این افراد در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی در مرزبانی قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار