کد خبر: 1219984
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
سخنگوی وزارت امور خارجه هند درباره سفر اخیر هیات سیاسی این کشور به افغانستان گفته است که دهلی‌نو و کابل روابط تاریخی و پیوند تمدنی داشته و این ۲ موضوع روابط ۲ کشور را تعیین می‌کنند.

جوان آنلاین: رندهیر جیسوال سخنگوی وزارت امور خارجه هند در نشستی خبری در دهلی نو درباره سفر اخیر هیات سیاسی این کشور به کابل گفت که این هیات با مقامات ارشد حکومت سرپرست طالبان، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و تاجران این کشور دیدار کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آوا، این مقام هندی گفت که در این دیدار‌ها درباره کمک‌های بشردوستانه و استفاده تاجران افغانستان از بندر چابهار ایران گفتگو شده است.

در هفته اخیر، جی پی سینگ نماینده ویژه هند در امور افغانستان در سفر به کابل با امیرخان متقی وزیر امور خارجه و نورالدین عزیزی وزیر تجارت حکومت سرپرست طالبان دیدار کرد.

مقامات وزارت تجارت حکومت سرپرست طالبان گفته‌اند که در ماه‌های اخیر تاجران افغانستانی مسیر عمده تجارتی خود را از کراچی به بندر چابهار ایران تغییر داده‌اند.

در بیست سال اخیر، هند از مهم‌ترین کشور‌های کمک کننده به افغانستان بوده است. همچنین این کشور در ۲ سال اخیر هزاران تن گندم به افغانستان اهدا کرده است.

برچسب ها: دهلی نو ، افغانستان ، هند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار