کد خبر: 1219741
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
بر اساس دستورالعمل دولتی منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، چین اهداف بلندپروازانه‌ای را برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در زمینه‌هایی، چون روبات‌های انسان‌نما، رایانه‌های کوانتومی، قطار‌های پرسرعت، هواپیما‌های نسل بعدی، کشتی‌های هوشمند سبز و کشتی‌های آبی بدون‌سرنشین در نظر گرفته است

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «فناوری چین» نوشت: بر اساس دستورالعمل دولتی منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، چین اهداف بلندپروازانه‌ای را برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در زمینه‌هایی، چون روبات‌های انسان‌نما، رایانه‌های کوانتومی، قطار‌های پرسرعت، هواپیما‌های نسل بعدی، کشتی‌های هوشمند سبز و کشتی‌های آبی بدون‌سرنشین در نظر گرفته است. این دستورالعمل بر همسویی با روند‌های جهانی در شش حوزه کلیدی شامل تولید، اطلاعات، مواد، انرژی، فضا و سلامت آینده تأکید کرده است. 
برای دستیابی به این اهداف، ایجاد یک بستر (پلتفرم) آینده‌نگر برای صنایع آینده، با استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش‌مصنوعی و محاسبات پیشرفته پیشنهاد شده است. همچنین این طرح، با اشاره به مزایای نظام ملی نوآورانه چین، دولت‌های محلی را به برنامه‌ریزی راهبردی و ترویج توسعه صنایع آینده بر اساس پایه‌های صنعتی و منابع موجود ترغیب می‌کند تا با ایجاد انگیزه، برای ساخت یک نظام صنعتی نوین، موجب تحول و ارتقای صنایع سنتی شوند. 
علاوه بر این، بر ایجاد نوع جدیدی از مرکز محاسبات هوشمند در مقیاس بزرگ تأکید شده که این امر مستلزم پیشرفت‌های سریع در فناوری‌هایی مانند تراشه‌های پردازش گرافیکی (GPU)، شبکه‌های به هم‌پیوسته کم‌تأخیر برای خوشه‌ها و مدیریت منابع ناهمگن است. 
هدف از این برنامه، رفع نیاز‌های یادگیری ماشین الگو‌های بزرگ زبانی و پردازش برنامه‌هاست تا در ادامه بتواند نیاز‌های در حال تحول صنعت و جامعه را مرتفع سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار