کد خبر: 1219285
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی دو ماه آینده اولین تصاویر ماهواره کاملا بومی پارس ۱ را دریافت خواهیم کرد.

جوان آنلاین: عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه - ۱۶ اسفندماه - در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته دوازدهمین پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم در راستای توسعه همکاری های بین المللی انجام شد و ماهواره پارس ۱ با موفقیت در مدار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه این ماهواره پیچیده ترین ماهواره ای است که ما ساخته ایم، ادامه داد: سیگنال هایی که از ماهواره دریافت کردیم، خوب است.

وی ابراز امیدواری کرد، طی دو ماه آینده بتوانیم اولین تصاویر را از این ماهواره کاملا بومی دریافت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره افتتاح نمایشگاه هوافضا در استان البرز و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در دولت سیزدهم صورت گرفته فراهم کردن زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه فضایی است.

زارع پور ادامه داد: در سال جاری بزرگترین قرارداد تاریخ فضایی کشور را با بخش خصوصی برای ساخت ماهواره منعقد کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه هوایی هم با توجه به اینکه فرودگاه بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی پیام زیرمجموعه این وزارتخانه است، امروز نمایشگاه هوافضا در این منطقه افتتاح می شود.

زارع پور بیان کرد: قرار است در منطقه ویژه اقتصادی پیام یک پارک علم و فناوری در حوزه هوافضا راه‌اندازی شود که در این رابطه تفاهم‌نامه ای را امروز با معاونت علمی امضا خواهیم کرد تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای حضور پرقدرت بخش خصوصی در توسعه صنعت فضایی کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: در زمان حاضر تسهیلات ویژه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی پیام از جمله واگذاری زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم در اختیار فعالان این بخش قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار