کد خبر: 1218403
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
محمودی اعلام کرد
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی این جمعیت به بیش از ۲۰ هزار نفر گرفتار شده در برف و کولاک طی روز‌های اخیر خبر داد.

جوان آنلاین:  بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف / آبگرفتگی) از ۵ تا ۱۱ اسفند امروز صبح ٢٦ استان (به جز ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) از مخاطرات جوی متأثر شده اند.

به گزارش مهر، وی در ادامه بیان کرد: تاکنون به ۱۱۵ منطقه شامل ٦١محور کوهستانی، ٣ شهر و ٥١ روستا امدادرسانی شده است.

محمودی اضافه کرد: در این مدت به ۲۰ هزار و ۵۷۹ نفر امدادرسانی شده، ۷۸۰۳ نفر اسکان اضطراری یافته اند و ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۲ بیمار / مصدوم توسط کادر هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند افزود: ۱۵۰۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و آب و گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی تخلیه شده است.

محمودی افزود: ۵۰۳ تیم عملیاتی شامل ۲۰۲۴ نفر در عملیات امدادرسانی در این استان‌ها فعالیت داشته اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تاکنون ٢٤٠ دستگاه چادر، ۵۱۰۲ تخته پتو، ٦٩٨ تخته موکت، ٢٨٤٩ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۱۱۴۰ بسته غذایی، ۲۰۲۰ قوطی کنسروجات، ۷۱۲ بطری آب معدنی، ۴۹۵۰ قرص نان بین متاثرین توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بروز سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان ١ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار برای امدادرسانی به متاثرین برپا شده است.

برچسب ها: برف ، کولاک ، امدادرسانی‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار