کد خبر: 1216833
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
واکنش مهران رجبی به ماجرای «کوروش کمپانی»
پیشنهاد‌های بسیاری به ما هم می‌شود، اما تا جزئیات را ندانم، قبول نمی‌کنم. این اتفاقات برای برخی از همکاران‌مان می‌افتد، چون با آگاهی کامل به سراغ چنین اتفاقاتی نمی‌روند.

پیشنهاد‌های بسیاری به ما هم می‌شود، اما تا جزئیات را ندانم، قبول نمی‌کنم. این اتفاقات برای برخی از همکاران‌مان می‌افتد، چون با آگاهی کامل به سراغ چنین اتفاقاتی نمی‌روند.
مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون از پیشنهاد «کوروش کمپانی» برای تبلیغ به خودش گفت و به استاندارد تبلیغ برای چهره‌ها و اصطلاحاً سلبریتی‌ها اشاره کرد. 
این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: هر تبلیغی برای آدم‌های معروف مجاز نیست، برای اینکه آن محصول و کالای خاص را متقاضیان به اعتمادی که نسبت به آدم‌های معروف (چهره‌ها یا سلبریتی‌ها) دارند، خریداری می‌کنند. کسی که هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کند در واقع هزینه آبروی آن مبلغ را می‌پردازد. البته تا جایی که من شناخت دارم و می‌دانم اگر این چهره‌ها بدانند آن شخص سفارش‌دهنده تبلیغ، کلاهبردار باشد، ورود نخواهند کرد، بنابراین آدم‌های معروف که در جایگاه مبلغ قرار می‌گیرند که تأثیرگذارند به گمانم باید جوانب امر را بسنجند و از صحت و سقم اتفاق، اطلاع پیدا کنند. 
وی خاطر نشان کرد: اگر ندانسته وارد این عرصه می‌شوند، بحث دیگری است و اگر بدانند که حتماً کاری عبث و بیهوده کرده‌اند، چراکه عده‌ای به واسطه اعتبار آن‌ها به این اسپانسر‌ها و صاحبان سرمایه مراجعه می‌کنند. به همین‌خاطر است که اعتقاد دارم هر تبلیغی را هرکس نباید انجام دهد. 
رجبی که با تسنیم سخن گفته‌است، در ادامه به تجربه شخصی خودش در تبلیغ کردن اشاره می‌کند و می‌گوید: سال گذشته به من راجع به فروش واحد‌های مسکونی، پیشنهاد تبلیغ شد؛ در قدم اول به سراغ صحت و سقمِ آن رفتم و مدارک آن را از شهرداری و مراکز مرتبط درخواست کردم. با این حال، به رغم دریافت هزینه تبلیغ، یک واحد هم از همان واحد‌های مسکونی پیش‌خرید کردم تا همچون بقیه سرمایه‌گذاری کرده‌باشم. اگر همه مورد کلاهبرداری قرار بگیرند من هم به عنوان مبلغ مالباخته می‌شدم، بنابراین هر کاری را نباید انجام داد یا باید جوانب امر را سنجید. 
 تا جزئیات را ندانم، قبول نمی‌کنم
رجبی افزود: امروز حرف از «کوروش کمپانی» است که به من هم گفته شد، اما، چون می‌دانم ذات این کار‌ها گرفتاری است، سراغ آن نمی‌روم. دیگرانی هم که تبلیغ نمی‌پذیرند، این مسائل را می‌دانند. مگر می‌شود در سایت خود «اپل» ۴۰ میلیون خرید و فروش می‌شود و در این کمپانی ۲۰ میلیون به فروش می‌رسد؛ این یعنی کلاهبرداری آشکار! همچون شرکت های هرمی که آخری‌ها ضرر می‌کنند و اولی‌ها سود، اینجا هم چنین شد. 
بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون تأکید کرد: پیشنهاد‌های بسیاری به ما هم می‌شود، اما تا جزئیات را ندانم، قبول نمی‌کنم. این اتفاقات برای برخی از همکاران‌مان می‌افتد. چون با آگاهی کامل به سراغ چنین اتفاقاتی نمی‌روند. یک زمانی با یک سازمان، نهاد و کارخانه‌ای مواجهیم که از یک سلسله مراتب و چارچوب و قواعد خاصی برخوردار است. مبلغ در مقابل هر اتفاقی که پیش می‌آید، پاسخگو نیست و زمانی هم با چنین مواردی روبه‌رو می‌شویم. ای کاش هر تبلیغی را آدم‌های معروف نپذیرند، مگر اینکه از صحت و سقم آن آگاهی پیدا کنند. 
رجبی تصریح کرد: این روز‌ها انتقاد‌های فراوانی به چهره‌ها می‌شود، چون از ما که اصطلاحاً معروف‌های جامعه‌ایم، انتظار دیگری می‌رود. مثلاً ما را فرهیخته‌تر می‌دانند، انتظار نیست که هر کاری را انجام دهیم. شاید کمترین کار معذرت‌خواهی باشد، اما این نکته را هم می‌دانم همکاران مان در این‌گونه موارد مورد اغوای این دست‌اندرکاران قرار می‌گیرند و اگر واقعاً بدانند پشت‌پرده این نوع تبلیغات، کلاهبرداری است حتماً در آن حضور نخواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار