کد خبر: 1216135
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اتفاقات اخیر شهر رفح در نوار غزه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 جوان آنلاین: رسانه‌های عربستان سعودی از گفت و گوی تلفنی «فیصل بن فرحان بن عبدالله » وزیر امور خارجه این کشور و «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران خبر دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی روابط دوجانبه بین تهران و ریاض مورد بررسی قرار گرفت و تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات اخیر شهر رفح، وضعیت انسانی در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پیشتر نیز در ۱۱ بهمن امسال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای عربستانی خود از وی برای سفر به تهران دعوت کرده بود.

در گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بن فرحان، برخی موضوعات دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور و مباحث منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

دو طرف با ابراز نگرانی نسبت به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بر لزوم پایان جنایات رژیم اشغالگر، لغو محاصره انسانی و بازگشت آرامش به منطقه تاکید کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار