کد خبر: 1214927
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
در این مسابقات شاهد اشتباهات داوران بودیم، اما به کمک VAR این موارد اصلاح شد.

جوان آنلاین: کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: عملکرد داور کویتی دیدار ایران و قطر خوب بود و او هیچ اشتباهی نداشت.

محمد فنایی در گفتگو با ایرنا و در مورد نحوه قضاوت احمدعلی داور کویتی دیدار حساس ایران و قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها تاکید کرد: اعتقاد دارم داوران بین‌المللی زیر ذره‌بین بوده و با آمدن VAR نحوه قضاوت آن‌ها بیش از پیش مورد بررسی قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود آن‌ها اشتباهات کمتری داشته باشند. صحنه‌ای که مهدی طارمی سرنگون شد نیز خطا و پنالتی نبود و داور درست تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: از سویی دیگر به نظر می‌رسد AFC می‌توانست داوری از منطقه شرق آسیا مثل کره و ژاپن یا ازبکستان را انتخاب می‌کرد تا همین حساسیت‌هایی که الان وجود دارد، نبود. فراموش نکنیم هیچ داوری به صورت تعمدی برای تیمی سوت نمی‌زند و به نظرم او در ۴۵ دقیقه نخست قضاوت بدی نداشت هر چند در برخی از مواقع ۵۰،۵۰ را به قطری‌ها داد.

این کارشناس داوری فوتبال کشورمان یادآور شد: در کل باید بگوییم داور اشتباه تاثیرگذاری نداشت و عملا خونسرد سوت زد، اما در نیمه دوم بازی درگیرانه دنبال می‌شود و باید قبول کنیم بازی حساسی است.

فنایی با اشاره به اینکه داور این بازی در طول ۹۰ دقیقه، اشتباه تاثیرگذاری نداشت تاکید کرد: اینکه در مورد داوری قبل از بازی و در جریان مسابقه صحبت کرده یا واکنش نشان بدهیم درست نیست و در لیگ کشورمان بار‌ها شاهد این اتفاقات بوده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع همکاران قدیمی من صحبت‌هایی می‌کنند که در شان و شخصیت داوری نبوده چراکه اینگونه نیست، اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم باید گفت داور این دیدار نمره بسیار قابل قبولی گرفت و هیچ اشتباهی که در نتیجه موثر باشد، ندیدیم.

کارشناس داوری کشورمان گفت: در این مسابقات شاهد اشتباهات داوران بودیم، اما به کمک VAR این موارد اصلاح شد. در همین بازی هم زمانی که شجاع خلیل‌زاده روی اکرم عفیف خطا کرد داور به اشتباه کارت زرد داد چرا که مستحق اخراج بود و بعد از بررسی صحنه بازی، دیدیم که به درستی او از زمین بیرون رفت. من نقطه ضعیفی در داوری ندیدم، اما باید به یک نکته اشاره کرد و آن این است که قطری‌ها به آنچه می‌خواستند رسیدند چراکه موفق شدند با روح و روان بازیکنان ما به خوبی بازی کرده و در نهایت به هدفی که داشتند، رسیدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار