کد خبر: 1213942
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
جعفری جوزانی کارگردانی است که نمی‌توان اثر‌هایی که خلق کرده است را نادیده گرفت.

جوان آنلاین: «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی در بخش رقابتی چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد و باید دید که می‌تواند موفقیت‌های این کارگردان را برایش تکرار کند یا خیر.

فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در بخش رقابتی چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد. فیلمی که سال گذشته در بخش رزرو‌های جشنواره قرار داشت و اعلام شد هر زمان که مراحل تولیدش به پایان برسد در فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

«بهشت تبهکاران» جدیدترین اثر بلند سینمایی مسعود جعفری جوزانی به تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی و علی قائم مقامی در نخستین اکران خود در بخش مسابقه «سودای سیمرغ» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود و مقطعی حساس از تاریخ معاصر ایران را به نمایش می‌گذارد و درباره ملی شدن صنعت نفت ایران است.

مسعود جعفری جوزانی کارگردان، نویسنده و فیلمسازی است که مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی خود را از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گرفته و فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد که توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر را هم کسب کند.

جعفری جوزانی کارگردانی است که نمی‌توان اثر‌هایی که خلق کرده است را نادیده گرفت. سریال و سینمایی‌هایی که در بخشی از آن تاریخی است و گذشته ایران را روایت می‌کند.

«یک مرد یک خرس» محصول سال ۱۳۷۱ است که مسعود جعفری جوزانی کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. پیش از ساخت فیلم جوزانی کتابی به همین نام نوشته بود.

منوچهر آذری، جمشید اسماعیل‌خانی، علی‌اصغر گرمسیری، میرصلاح حسینی، آرش حسینی، بهروز حسین زاده، نیما جعفری جوزانی، حمید جبلی، فردوس کاویانی، محمدعلی کشاورز  و حمیده خیرآبادی از بازیگران این فیلم هستند.

مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری در ۴۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه اول سیما تهیه و تولید شد. فیلمنامه این سریال که در زمره سریال‌های «الف» سیما به‌شمار می‌رود، توسط  خود مسعود جعفری جوزانی در مدت دو سال نوشته شد. سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ؛ دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب را که دوره فتح خرمشهر است، را روایت می‌کند.

در این سریال که یکی از آثار به یادماندنی جعفری جوزانی به حساب می‌آید بازیگرانی مانند پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… ایفای نقش کردند.

ساخت این سریال یکی از بزرگترین پروژه‌های سریال‌سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن ۴۸۰ لوکیشن استفاده و به بیش از ۱۰ شهرستان و استان دیگر سفر شد.

«ایران برگر» یکی دیگر از آثار مسعود جعفری جوزانی است. این فیلم داستان امرالله خان و فتح‌الله خان است که بر سر انتخابات شورا‌ها در یک روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند. این روستا نمادی از جامعه ایران است و جعفری جوزانی توانسته است یک کمدی تلخ را به خوبی بسازد.  

علی نصیریان در نفش امرالله خان، محسن تنابنده در نقش فتح‌الله خان، سحر جعفری جوزانی در نقش ماهگل، حمید گودرزی در نقش سهراب، نیوشا ضیغمی در نقش مشاور، احمد مهران‌فر در نقش رهام، شهره لرستانی در نقش همسر فتح الله خان، گوهر خیراندیش در نقش ننه نبات تعدادی از بازیگران این فیلم هستند.

مسعود جعفری‌جوزانی نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را با نام «جاده‌های سرد» در سال ۱۳۶۳ در فضای زادگاه خویش تولید کرد. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دهه اول انقلاب بود که هم در ساختار بصری و هم در مضمون فیلم ارزشمندی به‌حساب می‌آید. تنها عضو حرفه‌ای و شناخته‌شده این فیلم علی نصیریان بود که ساخت این فیلم زمینه‌ساز ورود حمید جبلی، تورج منصوری، محمود کلاری، علیرضا رئیسیان و شاپور پورامین به سینمای حرفه‌ای شد.

«شیر سنگی»، «در مسیر تندباد» نیز از دیگر آثار این کارگردان به حساب می‌آید.

مسعود جعفری جوزانی در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ با حضور در بیش از ۱۹ جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آلمان، جشنواره بین‌المللی فیلم مونترآل کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم هاوایی آمریکا و جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ، به عنوان پل ارتباطی سینمای شرق و غرب شناخته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار