کد خبر: 1213587
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
سیدعبدالله متولیان
سيد عبدالله متوليان

 ۱- سال‌ها قبل در یک برآورد استراتژیک مستند به دلایل متعدد، سال ۲۰۱۷ شروع فروپاشی چند مرحله‌ای ایالات متحده امریکا و سال ۲۰۲۵ شروع فروپاشی جغرافیایی امریکا پیش‌بینی و گفته شد دو ایالت غربی کالیفرنیا (ثروتمندترین ایالت) و تگزاس (بزرگ‌ترین ایالت) پیش‌قراولان تجزیه امریکا خواهند بود، اینک یک سال زودتر از آن برآورد، نشانه‌های ترک برداشتن تمامیت ارضی امریکا و فروپاشی جغرافیایی آن سرزمین از سمت تگزاس مشاهده می‌شود. ظاهراً اختلافات بین دولت مرکزی امریکا با ایالت تگزاس پس از تصمیم اخیر دادگاه عالی امریکا برای برداشتن موانع مرزی بین تگزاس و مکزیک، آتش زیر خاکستر را شعله‌ور ساخته و هشتگ تگزیت (texit) بین حامیان استقلال تگزاس و جدایی از ایالات متحده امریکا پرتکرار شده است و این آغاز سرنوشت محتوم شیطان بزرگ است. 
۲- افول امریکا نه از سال جاری میلادی، بلکه از ۴۵ سال پیش (۱۹۷۹) و با شروع انقلاب اسلامی آغاز شد. امریکا از آن زمان در سراشیبی افول قرار گرفت که بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی در برابر تفرعن و استکبار امریکایی ایستاد و امریکا را شیطان بزرگ نامیده و از انزوای مستکبران و قدرت‌های شیطانی گفت: «انقلاب اسلامی با تأیید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاءالله با گسترش آن قدرت‌های شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد.» ماشین هژمون و اقتدار امریکا از زمانی بر روی ریل افول افتاد که هیبت و اقتدار سیاسی امریکا در جهان شکست و در جای جای جهان ترس ملت‌ها فرو ریخت و مظلومان عالم به تبعیت از ایران شعار «مرگ بر امریکا سر داده و پرچم زیاده‌خواهی و زورگویی امریکا را به آتش کشیدند». 
دیوار اقتدار امریکایی زمانی فرو ریخت و وحشت افول خواب راحت را از چشمان آنان گرفت که انقلاب اسلامی با سرعت وصف ناپذیر از مرز‌های جغرافیایی ایران فراتر رفته و در اقصی نقاط جهان، مستضعفین شجاعت ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان پیدا کردند. 
۳- وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ با شعار «نه شرقی نه غربی» و با ارائه تعریف جدیدی از «استقلال و آزادی»، در راستای مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران و نظام سلطه، عملاً نظام دو قطبی و ظالمانه موجود در جهان (و پیوستن اجباری کشور‌ها به یکی از دو قطب سلطه‌گر جهان) را به چالش طلبیده و پرچم آزادی‌خواهی و استکبارستیزی را به اهتزاز درآورد. انقلاب اسلامی ایران محاسبات مستکبران ظالم جهان را بر هم زده و افق جدیدی پیش روی دیگر کشور‌ها و ملت‌ها گشوده و این فرمایش امام راحل که «همین قول مرگ بر امریکا برای امریکا می‌آورد» را عالمگیر و به باور ملل تحت ستم جهان تبدیل کرد. 
۴- افول امریکا دقیقاً از زمانی شدت گرفت که امریکایی‌ها پس از فروپاشی شوروی، سرمست از باده غرور، با تدوین «استراتژی امریکا در قرن ۲۱» از «نظم نوین جهانی»، «نظام تک قطبی»، «خاورمیانه جدید»، «رؤیای امریکایی (American dream)»، «ایجاد دهکده جهانی با کدخدایی امریکا» و... گفته و با انواع دسیسه‌ها و توطئه‌ها و از جمله ایجاد داعش مسیر فروپاشی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقدمه قرن امریکایی تعقیب کردند، اما شکست سخت و مفتضحانه آنان در تشکیل خاورمیانه جدید، رؤیای قرن امریکایی را به کابوس افول مبدل ساخت. امریکایی‌ها خود مدعی و معترف‌اند که طی ۳۵ سال گذشته، بالغ بر هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا (خاورمیانه جعلی) هزینه کرده‌اند و ایران تنها با هزینه بسیار اندک و ناچیز ۱۹ میلیارد دلاری، نه تنها رؤیا‌های آن‌ها را به کابوس بدل ساخته، بلکه هم‌اینک در عمق استراتژیک خود از ضرورت خروج اجباری و فوری یانکی‌های امریکایی از منطقه غرب آسیا سخن می‌گوید. 
۵- نظم موجود در جهان که بر اساس گفتمان اومانیستی و بر پایه مکتب لیبرالیزم شکل گرفته است دوران افول خود را طی می‌کند و شکل‌گیری نظم جدید جهانی، مستلزم یک گفتمان معتبر و فراگیر است. در حال حاضر همه قدرت‌های نوظهور (بریکس و...) فاقد گفتمان جدید و معتبر بوده و تنها جمهوری اسلامی ایران است که در راستای مقابله با نظام ظالمانه و اومانیستی موجود، دارای گفتمان ۴۵ ساله قوی، معتبر، فراگیر و جهانی تحت عنوان «گفتمان عدالت خواهی و مقاومت در برابر نظام سلطه» است. 
۶- بحق باید گفت ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ سرآغاز افول امریکا (و نظام اومانیستی و سلطه‌گر غرب) است. از همان روز بود که پرچم غیرت مندی ملل تحت ستم به اهتزاز درآمده و «محور مقاومت، شرافت و غیرت» در برابر «محور شرارت، شقاوت و ظلم» شکل گرفت. از همان ۲۲ بهمن ۵۷ ملت‌های جهان با خمینی کبیر هم صدا شدند که «ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم... با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند». آری از همان روز جهان در انتظار افول امریکا و نظام سلطه و برپایی و شکل‌گیری نظم جدید جهانی و تمدن نوین اسلامی و عدالت مهدوی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار