کد خبر: 1212892
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت اعضای باندی خبر داد که در پوشش چالش اینستاگرامی «دختر زیبا» از دختران اخاذی می‌کردند. 

جوان آنلاین: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت اعضای باندی خبر داد که در پوشش چالش اینستاگرامی «دختر زیبا» از دختران اخاذی می‌کردند. 
به گزارش «جوان» سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفـت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی به پلیس فتا گزارش شد که نشان می‌داد اعضای یک باند با راه‌انداختن چالش دخترزیبا در اینستاگرام در حال اخاذی از زنان و دختران هستند. بررسی‌های پلیس بعد از بررسی شکایت‌ها نشان داد اعضای باند بعد از ثبت‌نام دختران در چالش مورد نظر به عکس‌های خصوصی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و بعد با تهدید به انتشار، از آن‌ها اخاذی کرده‌اند. 
یکی از شاکیان گفت: هنگام پرسه در اینستاگرام متوجه چالشی شدم که با عنوان دختر زیبا به راه افتاده است. از آنجا که بین دوستانم به زیبایی معروف بودم، تصمیم به شرکت در چالش گرفتم. بعد از ثبت‌نام، ادمین صفحه با من وارد گفتگو شد و از من خواست کد‌هایی که برای تکمیل ثبت‌نام لازم است برایش ارسال کنم که من هم اعتماد کردم. بعد از آن متوجه شدم او به عکس‌های خصوصی که در تلفن همراهم داشتم دسترسی پیدا کرده است.
 او عکس‌ها را برایم ارسال کرد و گفت، اگر به شماره‌حساب اعلام‌شده پول نریزم، عکس و شماره تلفنم را در سایت‌های مستهجن منتشر می‌کند که تصمیم به شکایت گرفتم. در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس فتا با اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشته بودند، موفق شدند مخفیگاه اعضای باند را شناسایی و آن‌ها را بازداشت کنند. متهمان در بازجویی‌ها به جرائم خود اعتراف کردند و گفتند که از این راه ۴۰۰ میلیون تومان به جیب زده بودند. تحقیقات بیشتر از متهمان جریان دارد. 
سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه سوءاستفاده از محتوای خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی است، گفت: برابر ماده۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا اسرار دیگری را بدون رضایت شخص منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او منجر شود، مرتکب جرم شده و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار