کد خبر: 1211911
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه صندلی‌های آزمون دستیاری در رشته‌های مورد نیاز تکمیل شده است، گفت: پیش از دولت سیزدهم، ۸۰۰ صندلی از ۳۶۰۰ ظرفیت خالی می‌ماند و امروز ۸۰۰ صندلی از ۴۶۰۰ ظرفیت خالی مانده که هیچ یک شامل رشته‌های لوکس نیست.

جوان آنلاین: پدرام پاک‌آیین در پاسخ به یکی از مسئولان سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران که از خالی ماندن ۸۰۰ صندلی آزمون دستیاری انتقاد کرده بود، اظهار داشت: خالی ماندن صندلی‌ها در آزمون دستیاری، حاصل بی‌تدبیری‌ها در گذشته است که امروز با اتخاذ راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت در صدد رفع آن هستیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: یکی از این راهکار‌ها جذب مستقیم دستیار از دوره کارورزی صرفا برای مناطق متقاضی و سه رشته‌ای است که در آن‌ها کمبود وجود دارد.

پاک‌آیین گفت: جذب دستیار به روش بومی‌گزینی، راه حل دیگری است که باعث ماندگاری دستیاران و پزشکان متخصص در محل اقامت خود و توزیع متوازن خدمات درمان می‌شود.

۴ هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت چهار هزار نفر در چهل و نهمین آزمون دستیاری پذیرفته شدند که در مقایسه با سال ما قبل و ظرفیت مشابه، حدود ۵۰۰ دستیار تخصصی، بیشتر جذب و پذیرفته شدند و از سوی دیگر، صندلی‌های خالی آزمون به خصوص در رشته‌های موردنیاز، به طور چشمگیری پُر شد.

پاک‌آیین افزود: به عنوان نمونه در رشته بیهوشی، حدود ۵۰ درصد از صندلی‌های خالی، پُر شد و با وجود استقبال چشمگیر، تعداد قابل توجهی از دستیاران در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش بومی پذیرفته شدند.

وی با رد اظهارات رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: پزشکان فیلیپینی، بنگلادشی، پاکستانی دیگر جایی در نظام سلامت ایران ندارند، اما همچنان از این کشور‌ها و بیش از ۵۰ کشور دیگر دانشجوی پزشکی می‌پذیریم تا به کشورشان برگردند و به مردم خودشان خدمت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شدند که بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است؛ بنابراین حوزه علوم پزشکی ایران بر لبه دانش قرار دارد و بر عکس قبل از انقلاب، امروز نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج برای درمان نیست. ابتدای انقلاب هم پزشک از خارج می‌آوردیم و هم بیماران را به خارج برای درمان اعزام می‌کردیم، اما به برکت پیشرفت‌هایی که حاصل شده، خدمات تخصصی درمان در ایران درون‌زا و برون‌نگر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار