کد خبر: 1211785
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
انسان همیشه به دنبال روش‌هایی برای خلاص شدن از شر زباله‌ها بوده است. یا آن‌ها را می‌سوزاند، یا آن‌ها را دفن می‌کند، یا بازیافتشان می‌کند، یا در طبیعت رهایشان می‌کند.

جوان آنلاین: محسن طاهری در کانال تلگرامی خود نوشت: انسان همیشه به دنبال روش‌هایی برای خلاص شدن از شر زباله‌ها بوده است. یا آن‌ها را می‌سوزاند، یا آن‌ها را دفن می‌کند، یا بازیافتشان می‌کند، یا در طبیعت رهایشان می‌کند. در این میان برخی از زباله‌ها خواسته یا نا‌خواسته در فضا رها می‌شوند. زباله‌هایی که حتی کوچک‌ترین آن‌ها با اندازه‌های میلیمتری می‌توانند برای ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی مشکل ایجاد کنند، چه برسد به آن‌هایی که بزرگ‌ترند. با افزایش تمایل انسان‌ها به سفر به آن سوی جو، این زباله‌ها نیز بیشتر خواهند شد.
برخی از استارتاپ‌ها به دنبال این هستند که با ارسال ماهواره‌هایی، این زباله‌ها را جمع‌آوری کنند، روشی که به نوبه خود پرهزینه است و نمی‌تواند پاسخگوی این چالش باشد. در این میان استارتاپ ژاپنی EX- Fusion در نظر دارد تا با استفاده از زرادخانه لیزری خود که در ابتدا برای دستیابی به قدرت همجوشی توسعه یافته بود، زباله‌های فضایی را نابود کند.
آن‌ها در این روش با تاباندن لیزر در جهت مخالف حرکت زباله‌ها در مدار خود به دور زمین، از سرعت آن‌ها می‌کاهد و همین کاهش سرعت باعث می‌شود تا زباله‌ها به درون جو زمین سقوط کنند و خب؟ بووووم! زباله‌ها در جو می‌سوزند، درست مانند آنچه در فیلم‌های علمی- تخیلی هنگام ورود سفینه‌ها به جو می‌بینید. مسلماً زباله‌ها استحکام بدنه سفینه‌ها را ندارند، پس می‌سوزند. این روش ابتدا برای زباله‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما همین که تجهیزات روی زمین قرار دارند، به دانشمندان و مهندسان کمک می‌کند که دائماً بهره‌وری و قدرت آن را ارتقا بدهند و در آینده از آن برای حذف زباله‌های بزرگ‌تر بهره ببرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار