کد خبر: 1211596
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
داشتن صندلی در فدراسیون جهانی والیبال بی‌تردید اتفاق قابل توجهی است، حتی اگر این سمت، حضور در کمیته ورزشکاران FIVB باشد و چه کسی بهتر از سعید معروف
شمیم رضوان

جوان آنلاین: داشتن صندلی در فدراسیون جهانی والیبال بی‌تردید اتفاق قابل توجهی است، حتی اگر این سمت، حضور در کمیته ورزشکاران FIVB باشد و چه کسی بهتر از سعید معروف. کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران که فدراسیون جهانی لقب اسطوره زنده والیبال را به او داده است، گزینه‌ای که اتفاقاً وحید مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال نیز روی او نظر مثبتی دارد: «شش ماه قبل از برگزاری کنگره فدراسیون جهانی والیبال ثبت‌نام بازیکنان برای عضویت در کمیته ورزشکاران آغاز می‌شود. به نظر من سعید معروف شایستگی حضور در این کمیته را دارد و فدراسیون والیبال از او برای عضویت در کمیته ورزشکاران حمایت خواهد کرد. شرایط سختی است، زیرا انتخاب نفرات از سوی ورزشکاران جهان است و باید تلاش زیادی برای رسیدن به این هدف انجام شود. با وجود این قرار است فدراسیون والیبال ایران، معروف را معرفی و فدراسیون جهانی نیز از او حمایت کند.»
کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی والیبال شامل ۱۰ نفر است؛ پنج بازیکن از ساحلی و پنج بازیکن که البته ۵۰ درصد آن را هم بانوان تشکیل می‌دهند و بی‌تردید اتفاق خوبی برای والیبال ایران است که سعید معروف یکی از این ۱۰ نفر باشد. اما آنچه جای سؤال و تعجب دارد، این است که سعید معروف همچنان براساس ادعا‌های مطرح شده از سوی فدراسیون والیبال، یکی از گزینه‌های سرمربیگری در تیم‌ملی است و با این شرایط سرپرست فدراسیون والیبال از تلاش برای حضور او در کمیته ورزشکاران FIVB خبر می‌دهد، ولی هیچ اشاره‌ای به این مهم ندارد که آیا در صورت ثبت‌نام معروف برای حضور در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی، همچنان او یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران است یا نه!
از سوی دیگر مرادی چنان با هیجان از پیگیری سفت و سخت برای حضور معروف در کمیته ورزشگاران FIVB و حتی رایزنی با فدراسیون جهانی برای رسیدن به این هدف صحبت می‌کند که اگر نیمی از این تلاش و هیجان را برای انتخاب سرمربی تیم ملی به خرج داده بود، تکلیف نیمکت این تیم خیلی قبل‌تر مشخص شده بود و در فاصله زمانی کوتاهی که تا لیگ ملت‌های والیبال به عنوان آخرین فرصت والیبال ایران جهت کسب جواز حضور در المپیک پاریس مانده همچنان شاهد بلاتکلیفی تیم ملی و نیمکت آن نبودیم!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار