کد خبر: 1211503
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: زنجیره‌های ایجاد شده در حوزه‌های کشاورزی، صنایع غذایی و دامپروری در آستان قدس می‌تواند آینده کشور را از نظر امنیت غذایی تا اندازه زیادی تامین کند.
شهربانو بشکنی

مهندس علیرضا مهاجر در بازدید از شرکت کشاورزی رضوی و کشت‌وصنعت مزرعه نمونه اظهار کرد: در این سال‌ها برنامه‌های مختلفی در زمینه تولید نهال، بذر، گیاهچه، احداث گلخانه و نیز در بخش های دامپروری، صنایع غذایی و در واقع تمام اموری که به بخش کشاورزی مرتبط است، توسط آستان قدس رضوی اجرا شده که وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند بسیاری از نیازهای خود را از این طریق تامین کند.
او با بیان این‌که شرکت کشاورزی رضوی می‌تواند بازوی جهاد کشاورزی باشد، خاطرنشان کرد: این شرکت در عرصه‌های مختلف آموزش، ترویج و تولید بذر، نهال، نهاده‌های کشاورزی، تامین بخشی از پروتئین جامعه‌ و... قادر است در کنار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد و وزارتخانه نیز باید در این مسیر کمک‌کننده بوده و آن را تسهیل کند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزی رضوی یکی از شرکت‌های بسیار پویا، فعال و خوش فکر بخش کشاورزی است که علاوه‌بر انتساب به آستان حضرت رضا(ع)، نقش الگویی در زمینه‌هایی همچون استفاده از آبیاری‌های نوین، تولید بذر، روش‌های کاشت داشت و برداشت، مکانیزاسیون، آرایش کشت، کشت به موقع و... دارد.
او با اشاره به ضایعات حدود ۳۰ درصدی تولیدات بخش کشاورزی در کشور علی رغم خشکسالی و صرف هزینه‌های بالای تولید تصریح کرد: آستان قدس رضوی و به ویژه شرکت کشاورزی رضوی می‌تواند در کاهش این ضایعات که از مزرعه تا مصرف‌کننده وجود دارد، نقش مهمی ایفا کند.
او ادامه داد: این شرکت همچنین در حوزه آموزشِ تغذیه مناسب محصولات می‌تواند بسیار موثر باشد، چراکه تغذیه مهم‌ترین نهاده‌ای می‌باشد که قادر است تولید را ۱۰۰ درصد افزایش دهد.
مهاجری، مشهد را دارای سه قطب علمی بخش کشاورزی دانست و گفت: دانشگاه، مرکز تحقیقات قوی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت کشاورزی رضوی، سه قطبی هستند که باعث شده خراسان رضوی از سایر استان‌ها متمایز شود.
او ادامه داد: به عنوان مثال کشت و صنعت مزرعه که یکی از واحد‌های زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی است، در نوع خود به عنوان دانشگاهی عمل می‌کند که سایر مراکز و کشاورزان می‌توانند از تجربیات آن بهره‌مند شوند.
مهاجری افزود: این سه مکان علمی و توانمند، نقش مهمی در تولید کشاورزی دارند و نه تنها می‌توانین بخشی از نیازهای علمی، فناوری و تولید را از طریق این سه مکان به ویژه شرکت کشاورزی رضوی رفع کنیم، بلکه باید با کمک این بخش‌ها برای آینده کشور برنامه‌ریزی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار