کد خبر: 1210153
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یکصدمین روز عملیات طوفان الاقصی گفت: به ملت خود بویژه کسانی که در غزه در نبرد هستند و رزمندگان مقاومت افتخار می کنیم.

جوان آنلاین: هنیه در این باره گفت: جنبش صهیونیسیم از خطرناکترین جنبش‌هایی است که بشریت به خود دیده است. جنبش صهیونیسیم یک جنبش تروریستی است که از قتل و کشتار برای رسیدن به اهداف استعماری خود بهره می برد. با وجود این جنبش که بر پایه غصب سرزمین فلسطین و قتل ملت فلسطین است، منطقه روی امنیت و آرامش به خود نمی بیند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: وقت آن رسیده است که بگویید، فروش میلیاردها دلار سلاح به رژیم صهیونیستی که زنان و کودکان را به قتل می رساند، بس است. خواهان تلاش جهانی مردمی و رسمی برای مجرم دانستن دوباره صهیونیست‌ها هستیم.

هنیه در این باره افزود: از آفریقای جنوبی برای شکایت علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در دادگاه دیوان دادگستری بین المللی و کیفرخواست مطرح شده ستایش می کنیم که یک رویداد تاریخی برای برملا کردن جنایات صهیونیست ها است

وی ادامه داد: عملیات استراتژیک طوفان الاقصی انجام شد و این عملیات به علت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم قدس و مسجد الاقصی، محاصره ۱۷ ساله نوار غزه، بازداشت هزاران اسیر فلسطینی و تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین و حذف حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین و بستن توافقنامه های اقتصادی با این رژیم و تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو به منظور اذعام اقتصادی و امنیتی صهیونیستها در منطقه بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاکید کرد: مقاومت فلسطین ثابت کرد که مسئولیت پذیر است و ما سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد. از مقاومت خود تا بازپس گیری حقوق مشروع خود دست بر نخواهیم داشت. ملت‌ها و دولت‌های ما و آزادگان جهان لازم است که هر اقدامی را برای متوقف کردن تجاوزگری علیه مردم ما در غزه و کرانه باختری و دیگر مناطق انجام دهند.

وی همچنین گفت: از همه کسانی که با ملت فلسطین همبستگی می کنند، تشکر می‌کنیم. از رزمندگان مقاومت و دلاروان آن در لبنان و یمن و عراق و سوریه تقدیر می کنم. خواهان تاسیس جبهه جهانی برای پشتیبانی از مقاومت فلسطین هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حماس یک جنبش آزادیبخش فلسطینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار