کد خبر: 1209910
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
در گروه اول مسابقات، عنابی‌ها از هم‌اکنون به فکر فینال هستند، پس از برکناری کارلوس کی‌روش، مارکوس لوپس اسپانیایی سکاندار این تیم شد تا قطر را در مسیر موفقیت حفظ کند
اشرف رامین

جوان آنلاین: جام‌ملت‌های ۲۰۲۳ مدعیان زیادی برای قهرمانی دارد. این رقابت‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که دوره گذشته کمتر کسی منتظر قهرمانی قطر بود. حالا مدافع عنوان قهرمانی میزبانی را نیز بر عهده دارد و قطعاً با سرمایه‌گذاری وسیعی که انجام داده، فقط و فقط به تکرار این موفقیت می‌اندیشد. در گروه اول مسابقات، عنابی‌ها از هم‌اکنون به فکر فینال هستند، پس از برکناری کارلوس کی‌روش، مارکوس لوپس اسپانیایی سکاندار این تیم شد تا قطر را در مسیر موفقیت حفظ کند. اگر چه این تیم در جا‌م‌جهانی اخیر سه باخت متوالی متحمل شد، اما با توجه به حضور المعز علی آقای گل آسیا یکی از مدعیان به حساب می‌آید. استرالیا بدون شک یکی از بهترین‌های جام است؛ کانگرو‌ها در جام‌جهانی قطر به یک‌هشتم نهایی صعود کردند و هدایت این تیم همچنان بر عهده گراهام آرنولد است. قهرمان سال ۲۰۱۵ آسیا با همه داشته‌هایش دوباره به دوحه آمده است تا این‌بار در جام‌ملت‌ها بدرخشد. استرالیا دوره گذشته جام را تقدیم قطر کرد و حال برای پس گرفتن آن تلاش می‌کند. در گروه سوم تیم‌ملی کشورمان یکی از شانس‌هاست. از آخرین قهرمانی ما در آسیا حدود ۵۰ سال می‌گذرد (جام ملت‌های ۱۹۷۶ تهران) و از آن به بعد دیگر هرگز دست‌مان به جام نرسیده است. پس از سال‌ها تیم کشورمان با کادرفنی ایرانی پا به رقابت‌ها گذاشته و با تجربه سه قهرمانی، برای شکستن طلسم ناکامی پا به میدان می‌گذارد. شکست سنگین مقابل ژاپن در دوره گذشته هنوز از خاطرمان نرفته و امیدواریم این‌بار اشتباهات گذشته تکرار نشود. ژاپن سخت‌ترین حریف گروه چهارم است و با توجه به نظم بازی و برنامه‌ریزی‌های دقیق فوتبال این کشور، سال‌هاست نگاه‌شان فراتر از آسیا رفته است.
سامورایی‌ها اگرچه آخرین‌بار در سال ۲۰۱۱ قهرمان قاره شده‌اند، ولی در عوض نتایج درخشانی در جام‌جهانی کسب کرده‌اند. ژاپنی‌ها در جام‌جهانی قطر صدرنشین گروه مرگ شدند و بالاتر از اسپانیا و آلمان به یک‌هشتم‌نهایی رسیدند. غلبه ژاپن بر آلمان در بازی دوستانه سروصدای زیادی به پا کرد و با اخراج هانسی فلیک از سرمربیگری ژرمن‌ها به پایان رسید.
کره‌جنوبی رقیب همیشگی تیم‌ملی ایران در آسیا بوده است. کره‌ای‌ها برای درخشش در قطر برنامه‌ریزی کرده‌اند. تیم‌ملی این کشور ۶۴ سال است فاتح آسیا نشده و شکستن این طلسم مأموریت اصلی یورگن کلینزمن محسوب می‌شود. سرمربی مشهور آلمانی جانشین پائولو بنتو شده و این مسئله کره‌ای‌ها را به قهرمانی امیدوار کرده است. حضور لژیونر‌های ستاره‌ای، چون مین جائه از بایرن‌مونیخ، کانگ این از پاریسن‌ژرمن و هی‌چان از تیم ولورهمپتون قدرت کره را افزایش می‌دهد. کلینزمن در اظهارنظری جنجالی پیش از شروع مسابقات از اطمینانش در خصوص قهرمانی کره سخن گفته بود. در گروه آخر بازی‌ها عربستان پرمدعا حضور دارد. در یک سال گذشته سعودی‌ها با هزینه‌های هنگفت اقدام به جذب بازیکنان و مربیان سرشناس جهان کردند و با این ترفند فوتبال‌شان را در دنیا سرزبان‌ها انداختند. عقد قرارداد با روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی برای سرمربیگری تیم‌ملی یکی از این اقدامات بود. از آخرین قهرمانی عربستان در آسیا ۲۸ سال (۱۹۹۶) می‌گذرد و پس از آن تنها دو نایب‌قهرمانی (۲۰۰۰ و ۲۰۰۷) نصیب‌شان شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار