کد خبر: 1207231
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
جدل‌های اعضای خانواده نیکا شاکرمی این روز‌ها به فضای عمومی اینستاگرام رسیده و یک سو خاله او و سوی دیگر مادر و خواهرش شروع به ناسزاگویی به یکدیگر کرده‌اند

جوان آنلاین: جدل‌های اعضای خانواده نیکا شاکرمی این روز‌ها به فضای عمومی اینستاگرام رسیده و یک سو خاله او و سوی دیگر مادر و خواهرش شروع به ناسزاگویی به یکدیگر کرده‌اند. همه‌اش هم فقط ناسزاگویی نیست، همدیگر را متهم به سوءاستفاده از مرگ نیکا شاکرمی می‌کنند.
صبح ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ اهالی ساختمانی حوالی چهارراه امیراکرم تهران هنگام خروج از منزل با پیکر بی‌جان دختری جوان در حیاط منزل مواجه شدند؛ دختری که او را نمی‌شناختند. با حضور پلیس و در پی آن اکیپ‌های تخصصی صحنه به محل اعزام و متوجه می‌شوند این خانم از ساختمان مجاور به حیاط این منزل پرتاب شده است. در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه سر، لگن، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست و پا‌ها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی به پایین پرتاب شده است و هیچ گونه آثار گلوله در بدنش کشف نشد.
فیلمی از هفت ساعت قبل از پیدا شدن جسد نیکا منتشر می‌شود که نشان می‌دهد او در ساعات پایانی شب در حال گفتگو با موبایل به خانه نیمه کاره‌ای در مجاورت کوچه پشتی خانه خاله‌اش رفته تا اینکه صبح روز بعد جنازه‌اش در حیاط خانه مشرف به بالکن خانه نیمه‌کاره پیدا شده است. در پشت بام ساختمانی که جسد نیکا شاکرمی کشف شد، فیلتر‌های سیگار و کیف او پیدا شد که داخل کیف حوله، عینک شنا و سیگار وجود داشت. همچنین گوشی همراه او نیز در محل پیدا شد که در حالت هواپیما قرار داشت و در حال پخش موسیقی بود. چند خانه آن طرف‌تر منزل خاله نیکا بود و مشخص شد این دختر با خانواده‌اش زندگی نمی‌کرده است. خاله نیکا به سرعت ژست سیاسی گرفت و در گفتگو با بی‌بی‌سی از قتل سیاسی نیکا شاکرمی گفت. در حالی که شواهد اولیه نشان از خودکشی او داشت. یکی از دوستان نیکا درباره صحبت‏‌های خاله نیکا با رسانه‌های خارجی، مطالب قابل تأملی را مطرح کرد. طبق اظهارات یکی از دوستان نیکا، آتش شاکرمی از ادعای کشته شدن نیکا در بی‌بی‌سی خوشحال بود و می‌گفت: خوب شد که این خبر به گوش همه رسید وگرنه مردم خرم آباد می‌گفتند نیکا دختری خیابانی بوده و در نهایت خودکشی کرده است!
از همان ایام مادر و خواهر نیکا هم به اینستاگرام آمدند و شروع به بهره‌برداری سیاسی از خودکشی نیکا کردند. می‌توان نیکا را از اولین موارد کشته‌سازی آشوبگران و دستگاه‌های رسانه‌ای آن‌ها در جریان آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ دانست. حالا آیدا شاکرمی خواهر نیکا، در اعتراض به سوء استفاده‌های آتش شاکرمی (خاله نیکا) از وی، در اینستاگرام واکنش نشان داده و او را پست فطرتی معرفی کرده که در زمان حیات و بعد از فوت نیکا از وی در حال سوء‌استفاده بوده است!
آتش شاکرمی هم در جواب وی، از احتمال رو کردن پرونده نیکا سخن گفت و نوشت: «زندگی نیکا رو با تمام مستنداتش ثبت کردم. مستندات که میدونی یعنی چی؟ بذار یه کم برات بازشون کنم. مستندات یعنی پرونده مدرسه و مشاور نیکا، پرونده پزشکی نیکا، فایل‌های صوتی از آدمایی که فکرشو نمیکنی... به جوجوم قول دادم با تو و نسرین (مادر نیکا) همون کاری رو بکنم که با نیکا کردین...» آیدا شاکرمی هم خاله خود را تهدید کرد که دروغ‌هایی را که تاکنون گفته برملا خواهد کرد! مادر نیکا معتقد است به دلیل دوری مسافت منزل از کلاس نقاشی مجبور شده دخترش را با همه دلتنگی نزد خاله‌اش بگذارد، اما خاله نیکا معتقد است نیکا به او پناه آورده بود و خانواده‌اش او را دور انداخته بودند. روشن نیست این خانواده خصوصاً خاله نیکا قرار است چه چیزی را آن هم در موضوع «پرونده پزشکی» او افشا کنند، اما همان زمان هم شواهد نشان می‌داد نیکا خودکشی کرده است.
اینکه پیش از مرگ نیکا بین او و خانواده‌اش چه گذشته، کاملاً روشن نیست، گرچه می‌توان حدس‌هایی زد، خصوصاً که اصلاً متوجه غیبت نیکا در منزل هم نشده‌اند، اما اینکه پس از مرگ هم به جای ابراز ندامت از نحوه رفتار او و احترام به فرد فوت شده، دنبال سوءاستفاده سیاسی از میت رفتند و به بهانه اسم او صفحه زدند و حرف‌های سیاسی خود را نوشتند، می‌تواند نشان دهد پیش از مرگ او چه خبر بوده که دختر نوجوان سیگار می‌کشیده، منزل نمی‌رفته و... حالا هم که دوره کاسبی از خون گذشت، در فضای عمومی به صورت هم پنجه می‌کشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار