کد خبر: 1207183
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تراکتور که بعد از باخت به استقلال در هفته دهم روند خوبی را آغاز کرده بود و با خمس روی دور نتیجه‌گیری افتاده بود، دیروز میزبان تیمی بود که طی هفته‌های گذشته بیشتر از رقبا از خودش ضربه خورده بود. در‌گیری در تمرین صنعت نفت از آن دست اتفاقاتی بود که حتی در فوتبال پرحاشیه ایران هم کمتر شاهدش بوده‌ایم.
فریدون حسن

جوان آنلاین: لیگ بـرتر بـا حاشیه‌هایی که این فصل در نوع خود بی‌سابقه بود و حتی تاکنون مشاهده نشده بود به نیم‌فصل خود رسید. با برنامه‌ریزی افتضاح سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هفته پایانی نیم‌فصل در چهار روز برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی و تقومی که البته ریشه آن در هفته‌ها و ماه‌های قبل بوده که برخی از تیم‌ها بدون دلیل خاصی بازی نکردند تا نکند عزیزکرده‌های ورزش ایران ذره‌ای فشار را تحمل کنند یا اینکه نتیجه مطلوب نظر آقایان کسب نشود.
در چنین شرایطی هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر از عصر دیروز آغاز شده تا اگر زمین و زمان یاری کنند و اتفاق خاصی رخ ندهد شامگاه چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه با برگزاری دو دیدار ذوب‌آهن با گل‌گهر و فولاد با نساجی به پایان برسد. از تاریخ شروع دور برگشت هم چیزی نپرسید، چون کسی به درستی جوابی در این خصوص ندارد. به هر حال فوتبال ایران است و نباید هم با وجود مدیرانی که در فدراسیون و سازمان لیگش حضور دارند از آن توقع برنامه‌ریزی و درست حرکت کردن داشت. عصر دیروز و در آغاز بازی‌های این هفته، تراکتور در تبریز میزبان صنعت نفت آبادان بود.

تراکتور که بعد از باخت به استقلال در هفته دهم روند خوبی را آغاز کرده بود و با خمس روی دور نتیجه‌گیری افتاده بود، دیروز میزبان تیمی بود که طی هفته‌های گذشته بیشتر از رقبا از خودش ضربه خورده بود. در‌گیری در تمرین صنعت نفت از آن دست اتفاقاتی بود که حتی در فوتبال پرحاشیه ایران هم کمتر شاهدش بوده‌ایم. دیروز تراکتور در سرمای تبریز از این تیم بحران‌زده پذیرایی کرد. دیداری که طی آن مردان عبدالله ویسی تقریباً حرفی برای گفتن مقابل شاگردان خمس نداشتند و در نهایت هم با حساب ۳ بر صفر بازی را واگذار کردند. با کسب این نتیجه تراکتور با ۲۸ امتیاز و حضور در رده چهارم جدول به کار خود در نیم‌فصل پایان داد. صنعت نفت آبادان هم با کسب هشتمین باخت خود با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول باقی ماند.

استقلال را باید برنده بی‌چون و چرای حاشیه‌های اخیر نامید. باشگاهی که نزدیکی و قرابت مدیرعامل دوتابعیتی‌اش با فدراسیون فوتبال باعث شد به راحتی از زیر حکم عدم رعایت سقف قرارداد فرار کند و بعید هم نیست اگر خیلی راحت بابت جعل سند‌هایی هم که فعلاً رو شده، حکم برائت بگیرد. باشگاهی که فعلاً طلبکارانه در خارج از زمین به تمام رقبا می‌تازد و در کنار زمین و داخل آن هم با هدایت کادر فنی پرحاشیه‌اش برای همه خط و نشان می‌کشد بدون اینکه کوچک‌ترین نگرانی بابت برخورد داشته باشد.
دیروز استقلال با پیکان روبه‌رو شد، دیداری که معلوم بود سختی و مشقتی برای استقلال نخواهد داشت. پیکان با رضا عنایتی یا مساوی می‌کند یا می‌بازد.
شب گذشته هم جز این نبود؛ پیکان در نیمه اول بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت، اما کسی متوجه نشد چرا عنایتی تیم رو به جلوی خود در این نیمه را در نیمه دوم در زمین خود محبوس کرد و به استقلال این فرصت را داد تا صاحب توپ و میدان شود. عقب‌نشینی تیم عنایتی را شاید بتوان به نوعی همان تعریف سیدمهدی رحمتی قبل از بازی استقلال و نساجی از نیمکت استقلال تعبیر کرد. رحمتی، جواد نکونام و کادرش را سرآمد فوتبال ایران خواند، چهار گل از آن‌ها خورد و بعد هم استعفا داد! حالا شاید باید منتظر استعفای عنایتی از پیکان بعد از باخت به استقلال هم باشیم، درست مثل رحمتی!
استقلال با عقب کشیدن ناگهانی و بدون برنامه پیکان موفق شد بازی آخر نیم‌فصل خود را با حساب ۲ بر یک برنده شود تا قبل از بازی فردای سپاهان در قزوین و پرسپولیس در رفسنجان به صدر جدول رده‌بندی برسد و امیدوار باشد با توقف این دو مدعی به قهرمانی نیم‌فصل دست پیدا کند.

اما در ادامه بازی‌های این هفته؛ عصر امروز هوادار رده دوازدهمی جدول به مصاف استقلال خوزستان انتهای جدولی می‌رود، دیداری که می‌تواند پایان کابوس نیم‌فصل اول این دو تیم باشد تا شاید بتوانند برای نیم‌فصل دوم رقابت‌ها با برنامه‌ای بهتر و روحیه‌ای بالاتر قدری به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سروسامان دهند. آلومینیوم هم در اراک از ملوان پذیرایی می‌کند. ملوان که این روز‌ها با مهدی تارتار تبدیل به همان تیم خوب سال‌های دور شده، می‌خواهد با برتری در اراک با روحیه‌ای بالا آماده دور برگشت لیگ برتر شود، هرچند که تارتار خوب می‌داند کار سختی مقابل آلومینیوم رده هشتمی دارد. تیمی که در اراک راحت امتیاز از دست نمی‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار