کد خبر: 1206109
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
نخستین رستوران جهان که صرفا با آشپز‌های رباتیکی مجهز به هوش مصنوعی سفارش‌ها را دریافت و اماده می‌کند به زودی در کالیفرنیا افتتاح می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از آنا، نخستین رستوران جهان که به طور انحصاری از آشپز‌های رباتیک برای پختن غذا استفاده می‌کند، سال ۲۰۲۴ آماده راه‌اندازی در کالیفرنیا است.
طرفداران برگر در پاسادنا، کالیفرنیا به زودی طعم آینده فست فود‌ها را بواسطه یک ربات ثبت اختراع می‌چشند؛ نمونه آزمایشی این ربات مجهز به هوش مصنوعی و قابلیت پخت‌وپز به نام «فلیپی» (Flippy) مراحل آزمایش را می‌گذراند.
سازندگان این ربات هوشمند می‌گویند، این رستوران درواقع نخستین غذاخوری فعال در جهان است که در آن سفارش و هر فرآیند پخت و پز کاملاً خودکار انجام می‌شود.
علاوه بر فلیپی، ربات دیگری به نام برگربات توسعه یافته که مسئول سرخ کردن ناگت‌های مرغ و سیب‌زمینی‌های سرخ شده است و یک سیستم پرداخت بیومتریک به نام «پاپ‌آی‌دی» سفارش‌های مشتریان را می‌پذیرد.
فلیپی نخستین شغل خود را در سال ۲۰۱۷ در صنعت فست فود به دست آورد و پس از آموزش در ۵۰ رستوران کالیبرگر خدماتی ارائه کرد، اما در سال ۲۰۲۴ قرار است خدمات بسیار متنوع‌تری را ارائه دهد.
هلدینگ «کالی گروپ» که مالک شرکت «میسو رباتیکس» سازنده فلیپی است، گفت امیدوار است نمونه فعال و جدید آن‌ها با ارائه تور‌های آموزشی و نمایشگاه‌های رباتیک، «الهام‌بخش نسل بعدی کارآفرینان هوش مصنوعی و اتوماسیون آشپزخانه» باشد.
این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: محل ارائه خدمات این بازوی رباتیکی نیز یک تجربه شبه موزه است که توسط شرکت مسیو رباتیکس تدارک دیده شده است.
این شرکت اضافه کرد، تصمیمی مبنی بر تشویق مدارس محلی و گروه‌های آموزشی گرفته شده تا برای بازدید از این رستوران فست‌فود مبتنی بر هوش مصنوعی که به زودی افتتاح می‌شود، تماس بگیرند.
در حالی که تعداد زیادی از رستوران‌های فست‌فود مشغول ادغام هوش مصنوعی در فعالیت‌های خود هستند، منتقدان نسبت به هزینه‌های انسانی و اقتصادی این تغییرات ابراز نگرانی کرده‌اند؛ رستورانی که تمامی کارکنانش ربات‌ها هستند و مراحل پخت برگر و سیب‌زمینی سرخ کرده را تحت عهده دارند، درواقع تعداوی از نیروی کار را از شغل محروم می‌کند، اگرچه این تکنولوژی نوآورانه و پیشرفته در صنعت رستوران‌ها، امکان افزایش سرعت و کارایی در خدمت رسانی به مشتریان را فراهم می‌کند و قابلیت آموزش و به روزرسانی برنامه‌های کاری و منو را دارند.
استفاده از هوش مصنوعی در رستوران‌ها علاوه بر قابلیت حفظ کیفیت و افزایش سرعت در سرویس دهی احتمال خطا‌های انسانی را نیز کاهش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار