کد خبر: 1205766
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حادثه مرگ دلخراش دو کودک خردسال در بوستان زیتون در منطقه ۲۱ تهران عصر روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه امسال رخ داد.
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: پرونده مرگ غم‌انگیز دو کودک خردسال در استخر عمیق پارک زیتون تهران به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.
حادثه مرگ دلخراش دو کودک خردسال در بوستان زیتون در منطقه ۲۱ تهران عصر روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه امسال رخ داد.
آن روز دو خواهر مثل همیشه فرزندانشان را برای بازی و تفریح به بوستان زیتون برده‌بودند، اما خبر نداشتند استخر آبی به عمق ۴ متری که در پشت شمشاد‌ها قرار داشت، به خاطر سهل‌انگاری شهرداری که تابلو هشداری و حفاظ درستی برای آن تعبیه نکرده‌بود، لحظاتی بعد جان شیرین فرزندانشان را می‌گیرد. دو خواهر در حال گپ و گفت بودند و فرزندان آن‌ها هم در فضای سبز پارک توپ بازی می‌کردند که یکی از دو برادران دوقلو به نام امیرحسین به سراغ مادرش آمد و گفت برادرش و پسر خاله‌اش برای برداشتن توپشان به داخل استخرآب رفته‌اند و در درون آب گرفتار شده‌اند. مادران کودکان خردسال با شنیدن صحبت‌های امیرحسین به سرعت به طرف استخر رفتند، اما کاری از دست‌شان ساخته نبود، چون پیکر بی‌جان صدرا روی آب شناور و پیکر امیرعباس هم در میان گل و لای ته استخر گرفتار شده‌بود. داد و فریاد و شیون و گریه دو مادر باعث شد افراد داخل پارک از آتش‌نشانی کمک بخواهند و لحظاتی بعد تیمی امدادی از عوامل آتش‌نشانی در محل حاضر شدند و پیکر بی‌جان صدرا از روی آب و دقایقی بعد هم پیکر امیرعباس را از قعر استخر بیرون آوردند.

تحقیقات جنایی
با اعلام خبر مرگ دلخراش دو پسر خاله، قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم و عوامل تشخیص هویت در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.
نخستین بررسی‌ها نشان داد کودکان خردسال در حال توپ بازی بودند که توپ آن‌ها داخل استخر می‌افتد و وقتی آن‌ها برای برداشتن توپ به داخل استخر می‌روند، جان خود را از دست می‌دهند.
مأموران پلیس دریافتند وقتی توپ آن‌ها داخل استخر می‌افتد، ابتدا صدرا برای برداشتن توپ داخل استخر می‌رود و گرفتار می‌شود و امیر عباس هم با دیدن این صحنه به کمک پسرخاله‌اش می‌رود، اما او هم غرق می‌شود.
همزمان با انتقال پیکر‌های دو کودک به پزشکی قانونی، خانواده‌های آن‌ها از شهرداری به خاطر سهل‌انگاری در انجام وظایف که باعث مرگ کودکانشان شده‌بود، شکایت کردند و بدین ترتیب پرونده ابتدا با موضوع قتل دو کودک در دادسرای امور جنایی تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان به دستور بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند.

قصور شهرداری
تحقیقات مأموران حکایت از آن داشت خانواده دو کودک فوت شده از وجود استخری پشت شمشاد‌ها بی‌خبر بودند و بررسی‌ها هم نشان داد گفته آن‌ها درست است، چون استخر به دلیل اینکه پوشش گیاهی آن محل از دید شهروندان پنهان بوده‌است.
در بررسی‌های میدانی مأموران با فنس‌هایی دور استخر روبه‌رو شدند، اما مشخص شد قسمتی از فنس‌ها به دلایلی پاره بوده و شهرداری هم در تعمیر آن سهل‌انگاری کرده و دو کودک هم از همان قسمت ناقص فنس‌ها وارد استخر شده‌اند. همچنین در ادامه بررسی‌های کارشناسی تیم جنایی هیچ تابلوی هشداری را در آن قسمت مشاهده نکردند که خانواده‌ها از وجود استخری با آن عمق با خبر شوند، مانع ورود کودکانشان به آن قسمت شوند.

نظریه عجیب کارشناسی
در حالی که تحقیقات درباره مرگ غم‌انگیز دو کودک ادامه داشت، قاضی محمد مهدی براعه پرونده را با موضوع قتل شبه‌عمد برای مشخص‌شدن سهم مقصران حادثه در اختیار تیم سه نفره کارشناسان دادگستری قرار داد.
آخر مهرماه امسال، کارشناسان در نظریه‌ای عجیب، اعضای خانواده دو کودک فوت شده را هم در این حادثه مقصر شناختند و برای آن‌ها سهم تقصیر ۲۵ درصد در نظر گرفتند.
بر اساس اعلام نظریه کارشناسان، در این حادثه پیمانکار و شرکت آن به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی ۵۰ درصد و شهرداری منطقه و ناحیه به دلیل عدم نظارت بر وظیفه پیمانکار ۲۵ درصد و در مجموع ۷۵ درصد در قتل شبه‌عمد دو کودک خردسال مقصر شناختند و والدین دو کودک هم به دلیل قصور در مراقبت از کودکانشان ۲۵‌درصد مقصر شناخته شدند.

صدور کیفرخواست
با اعلام نظریه کارشناسان روند رسیدگی به پرونده ادامه داشت تا اینکه یک روز قبل قاضی محمد مهدی براعه کیفرخواست متهمان در این حادثه را صادر کرد. وی در صدور کیفر خواست بر خلاف نظریه کارشناسان که خانواده دو کودک را هم مقصر دانسته بودند، برای آن‌ها قرار منع تعقیب صادر کرد و در این حادثه برای شهرداری منطقه ۲۱، شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۲۱ و شرکت پیمانکاری و برای شهردار منطقه ۲۱، شهردار ناحیه و مدیرعامل شرکت پیمانکاری به اتهام قتل شبه‌عمد کیفرخواست صادر کرد.
بدین ترتیب به زودی این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
1
من به عنوان پدرامیرعباس اشدمجازات روبرای مقصران میخواهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار