کد خبر: 1205557
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
روحانی در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸، از حوزه انتخابیه استان سمنان، برای اولین بار به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب و جایگزین نماینده فوت شده این استان شد. مرحوم هاشمی رفسنجانی نکته قابل تأملی از ثبت‌نامه ایشان در خاطرات خود آورده‌آند.

جوان آنلاین: این روز‌ها موضوع نام‌نویسی کاندیدا‌های مختلف برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از تیتر‌های اصلی رسانه‌هاست. معمولاً انتخابات خبرگان رهبری با حواشی و اخبار کمتری همراه است. در میان بازخورد‌های اندک نام‌نویسی نامزد‌های انتخابات خبرگان، بازنشر بخشی از خاطرات روزانه مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره قول وساطت او برای سختگیری نکردن در آزمون کتبی خبرگان از حسن روحانی قابل توجه است.

هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات روزانه خود مربوط به ۵ آبان ۷۸ می‌نویسد: «عصر دکتر [حسن]روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی]آمد. گزارشی از دیده‌ها و مذاکرات سفر به مالزی و ژاپن داد؛ تحت‌تأثیر پیشرفت‌های آنهاست. برای شرکت در انتخابات [مجلس ششم]مشورت کرد. تأکید به شرکت کردم و نیز شرکت در انتخابات خبرگان، به‌جای نماینده سمنان را که مرحوم شده صلاح دانستم؛ قرار شد کمک کنم که شورای نگهبان در امتحان سختگیری نکند.»

روحانی در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۲۹ بهمن ۱۳۷۸، از حوزه انتخابیه استان سمنان، برای اولین بار به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب و جایگزین نماینده فوت شده این استان شد.

این اولین نیست که هاشمی به نوعی روحانی را مدیون خود می‌داند. در ۲ اسفند ۹۴ هم هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای ستاد‌های انتخاباتی مردمی و ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت (روحانی) در حسینیه جماران، در بخشی از سخنان خود پیرامون انتخابات مجلس که هفته بعد این سخنرانی برگزار شد، گفته بود که: «افراد شناخته شده‌ای که رد صلاحیت شدند، باید افرادی را که نامدار نیستند به جامعه معرفی کنند تا در انتخابات پیروز شوند، همان‌طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست‌جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم و ظرف یک هفته آقای دکتر روحانی که دارای ۳ درصد رأی بیشتر نبود به بالای ۵۰ درصد رأی رسید.»

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
0
0
مگه امتحان پارتی بازی بوده؟؟؟!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار