کد خبر: 1205038
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شیوا نوروزی

برگزاری دیدار دوستانه با روسیه بهانه‌ای شد برای رئیس فدراسیون تا پز تماشاگران فوتسال را به رسانه‌ها بدهد و با آب و تاب از استقبال مردم از این بازی بگوید، اما هیچ اشاره‌ای به بی‌توجهی فدراسیون به رشته پرطرفدار فوتسال نکرد.
بدون شک فوتسال یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشورمان است و هر زمان لازم بوده، هواداران ایرانی برخلاف فدراسیون فوتبال از تیم ملی حمایت کافی را داشته‌اند. طبق برنامه، تیم کشورمان دو بازی تدارکاتی با روس‌ها در شهر لار برگزار کردند و همانطور که انتظار می‌رفت سالن مملو از تماشاگران مشتاق بود. این موضوع واقعیتی انکارناپذیر است، اما سؤال اینجاست که فدراسیون با علم به این واقعیت و آگاهی از محبوبیت فوتسال بین مردم، چرا برای حمایت از این رشته اقدامی نمی‌کند؟! مهدی تاج در یک اظهارنظر با آب و تاب از استقبال هواداران در بازی‌های فوتسال گفته است: «فوتسال با فاصله خیلی معناداری خودش را از لحاظ تماشاگر از سایر رشته‌ها جدا می‌کند. به جز فوتبال که مسائل خاص خودش را دارد، دیگر در سایر رشته‌ها چنین اتفاقی را نداریم. در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیون نفر را هر شب در سالن‌های سراسر کشور پذیرایی می‌کردیم. واقعیت این است که هیچ پدیده فرهنگی و اجتماعی را در داخل کشور سراغ ندارید که هر شب بتواند یک میلیون نفر را به سالن بیاورد و مردم راحت به خانه‌شان بروند. این نشان می‌دهد فوتسال هواداران خاص خودش را پیدا کرده و در کشور ما محبوبیت خاصی دارد.»
ادعا‌های مطرح شده از سوی مهدی تاج کاملاً درست است و سال‌هاست که هواداران فوتسال برای تماشای بازی‌های این رشته در شهر‌های مختلف به سالن می‌روند. منتها تاج به هیچ‌وجه این مسئله را نباید به پای خود و فدراسیونش بنویسد. به جای این حرف‌ها، رئیس فدراسیون باید به فکر رسیدگی به اوضاع فوتسال ملی و باشگاهی باشد. تیم ملی سال آینده جام‌جهانی را پیش‌رو دارد و همه آن هوادارانی که آقای رئیس پزشان را داده، منتظرند درخشش فوتسالیست‌ها را شهریورماه در ازبکستان تماشا کنند. آن وقت وحید شمسایی در نشست خبری خود مجبور است با التماس از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون درخواست حمایت تا جام‌جهانی را مطرح کند. قطعاً اگر شرایط این رشته خوب و حتی قابل قبول بود سرمربی تیم ملی مجبور نمی‌شد از فرصت بازی دوستانه با روسیه استفاده کند و خواسته بحقش را به گوش مدیران ارشد ورزش و فدراسیون برساند.
همانطور که گفته شد فوتسال جایگاه خوبی بین مردم دارد و حتی مسئولان هم به این مسئله اعتراف کرده‌اند، ولی درد اینجاست که یکهزارم فوتبال هم به فوتسال توجه نمی‌شود! فدراسیون و همه ارکان و زیرمجموعه‌هایش در خدمت فوتبال هستند و هرچه پول هست مستقیم و غیرمستقیم نصیب فوتبال می‌شود، آن‌هم تیم ملی بزرگسالان، والا دیگر تیم‌های فوتبال، تیم‌های بانوان و فوتسال رنگ بودجه و رسیدگی مالی را نمی‌بینند، مگر قبل از هر رویداد مهمی که آقایان هیاهو به راه می‌اندازند و مقابل دوربین‌ها قرار می‌گیرند تا خودی نشان دهند. جام‌جهانی رویداد بسیار مهمی است، نتیجه فوتبال در جام‌جهانی را که دیدیم و همه به وضوح دیدند ریخت و پاش‌های میلیاردی و دادن امتیاز واردات خودرو ضمانتی برای موفقیت تیم‌ملی نیست. در عوض تیم‌ملی فوتسال در سال‌های گذشته ثابت کرده توانایی درخشش در بین بزرگان را دارد، حتی تجربه کسب عنوان سومی جهان نیز در کارنامه افتخارات فوتسال ملی دیده می‌شود. با در نظر گرفتن محبوبیت این رشته بین مردم و همچنین عملکرد درخشان فوتسال در سال‌های اخیر، آقایان در فدراسیون بهتر است، به جای اظهارنظر‌های شعاری از دغدغه‌های کادرفنی بکاهند و بخشی از بودجه‌های هنگفت خود را صرف فوتسال کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار