کد خبر: 1205001
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
سفیر اسرائیل در مسکو:
سفیر اسرائیل در روسیه، از احتمال مشارکت اسرائیل در عملیات تضمین آزادی دریانوردی و حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ خبر داد.

جوان آنلاین: الکساندر بن زوی، سفیر اسرائیل در روسیه، احتمال مشارکت اسرائیل در روند تضمین آزادی دریانوردی و حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ را با توجه به حملات جنبش انصارالله رد نکرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سفیر اسرائیل در روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» ادامه داد: اگر لازم باشد، اسرائیل مشارکت خواهد کرد.

به گفته بن زوی حملات انصارالله یمن تا حدودی بر محاصره اقتصادی اسرائیل تأثیر گذاشته است. وی بر توافق با کشور‌های شرکت کننده در این ائتلاف برای مبارزه با تهدید ناشی حملات انصار الله یمن در دریای سرخ تاکید کرد.

شب گذشته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سحرگاه روز سه شنبه از تشکیل یک نیروی چند ملیتی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ در پی حملات انصارالله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که وزارت دفاع آمریکا در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، مدعی شد: تشدید حملات اخیر انصارالله یمن جریان آزاد تجارت را تهدید می‌کند، ملوانان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

در همین حال، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که با وجود تهدید‌های آمریکا، عملیات نظامی در دریای سرخ تا زمانی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار