کد خبر: 1204775
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حساسیت بازی‌های این هفته، اما تنها به نبرد سرخابی‌های پایتخت با نمایندگان شمال و جنوب کشور ختم نمی‌شود و مصاف سپاهان- هوادار هم یکی از بازی‌های حساس هفته سیزدهم است، خصوصاً که می‌تواند معادلات صدرنشینی را برهم بزند. در دیگر بازی‌های امروز شمس‌آذر قزوین میزبان صنعت نفت آبادان است، آلومینیوم اراک از گل‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند و ذوب‌آهن هم در اصفهان به مصاف فولاد می‌رود.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: حاشیه‌های دربی همچنان به قوت خود باقی است. با وجود این رقابت‌های لیگ نمی‌تواند معطل خاتمه یافتن درگیری‌های همیشگی و آتش‌بس نمادین سرخابی‌های پایتخت بماند و هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر که عصر روز گذشته با برگزاری دو دیدار آغاز شده بود، امروز با پیگیری شش دیدار باقیمانده به نقطه پایان می‌رسد.
حساسیت بازی‌های این هفته، اما تنها به نبرد سرخابی‌های پایتخت با نمایندگان شمال و جنوب کشور ختم نمی‌شود و مصاف سپاهان- هوادار هم یکی از بازی‌های حساس هفته سیزدهم است، خصوصاً که می‌تواند معادلات صدرنشینی را برهم بزند. در دیگر بازی‌های امروز شمس‌آذر قزوین میزبان صنعت نفت آبادان است، آلومینیوم اراک از گل‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند و ذوب‌آهن هم در اصفهان به مصاف فولاد می‌رود.
استارت بازی‌های امروز، ساعت ۱۴ در ورزشگاه پاس قوامین زده می‌شود، جایی که هوادار برابر سپاهان مدعی و پرمهره به میدان می‌رود. تیمی که با استفاده از تساوی سرخابی‌های پایتخت و برد‌های متوالی، خود را به رده دوم و بیخ گوش استقلال صدرنشین رسانده و مترصد کوچک‌ترین فرصتی برای به زیر کشیدن آبی‌پوشان و تصاحب صدر جدول است و چه فرصتی بهتر از برتری مقابل هوادار در هفته سیزدهم که می‌تواند یکی از بهترین شانس‌های صدرنشینی زردپوشان اصفهانی باشد. البته به شرط آنکه استقلال موفق به برتری مقابل نساجی نشود، اتفاقی که اگرچه محتمل نیست، اما غیرممکن هم نیست، خصوصاً بعد از نمایشی که یاران رحمتی مقابل تیم پرمهره الهلال در عربستان داشتند. با وجود این تردیدی نیست که مورایس به سادگی از خیر سه امتیاز بازی با هوادار نمی‌گذرد، خصوصاً که این برد احتمال صدرنشینی زردپوشان را هم به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل هم باید سازمان لیگ حداقل بازی استقلال و سپاهان را همزمان برگزار می‌کرد تا رقابت مدعیان بالانشین جدول اندکی عادلانه‌تر و صدالبته جذاب‌تر باشد.

انتقام از برادر کوچک‌تر
مصاف پرسپولیس، اما با استقلال همچنان ادامه دارد. شاگردان یحیی بعد از قبول تساوی مقابل آبی‌پوشان پایتخت، ساعت ۱۵:۳۰ امروز مقابل استقلال خوزستان به میدان می‌روند، تیمی که درست برخلاف همتای پایتخت‌نشین خود در قعر جدول جای گرفته است، آن هم بدون هیچ بردی، به همین دلیل پرسپولیس کار سختی برای گرفتن انتقام از برادر کوچک‌تر ندارد. با وجود این حتی دست‌کم گرفتن قعرنشین لیگ هم می‌تواند دردسر‌ساز شود، خصوصاً برای پرسپولیسی که در صورت برتری در هفته سیزدهم نیز نهایتاً موفق به تثبیت جایگاه خود در رده سوم جدول می‌شود.
سرخپوشان پایتخت در حالی عصر امروز بعد از چهار فصل، مقابل استقلال خوزستان به میدان می‌روند که طی روز‌های گذشته تمام تمرکز تیم روی شکایت از استقلال و حاشیه‌های دربی بوده است. مسئله‌ای که می‌تواند راندمان تیم یحیی را مقابل یاران پورموسوی پایین بیاورد و زمینه‌ساز خلق شگفتی در هفته سیزدهم شود، مگر آنکه یحیی در واپسین زمان باقیمانده تا رویارویی با استقلال خوزستان، تمرکز شاگردانش را معطوف به کسب هفتمین برد این فصل کند تا فاصله سرخپوشان از صدر جدول بیش از این نشود.

روحیه دادن رحمتی به استقلال
بازی آخر هفته سیزدهم دیدار استقلال- نساجی در آزادی است، دیداری که سوت آن را بیژن حیدری از ساعت ۱۷:۳۰ به صدا درمی‌آورد، مصافی جذاب بین یاران نکونام مقابل شاگردان رحمتی، گلر سابق آبی‌پوشان پایتخت که اگرچه در رده پانزدهم جدول قرار دارند، اما می‌توانند استقلال را در آزادی به چالش بکشند. البته به شرط آنکه نمایشی مشابه آنچه مقابل الهلال پرمهره داشتند را برابر صدرنشین لیگ ارائه دهند، در آن صورت احتمال از دست رفتن صدر جدول برای آبی‌پوشان پایتخت وجود دارد، چراکه تنها برتری در این نبرد است که می‌تواند جایگاه یاران نکونام در صدر جدول را حفظ کند و کسب تساوی هم می‌تواند آن‌ها را به زیر بکشد. البته اگر سپاهان برنده نبرد با هوادار باشد.
بی‌تردید روی کاغذ نساجی شانسی مقابل صدرنشین لیگ ندارد، تیمی که همین چند روز پیش در واپسین دقایق بازی از باخت برابر پرسپولیس در دربی گریخت و با وجود کسب تساوی موفق به حفظ جایگاه خود در صدر جدول شد، اما استقلال هم درست مانند رقیب دیرینه خود بعد از دربی در باتلاق حواشی فرو رفت. درگیری‌های بعد از دربی از یک‌سو و حاشیه‌های بحث کسر احتمالی یک امتیاز از آبی‌پوشان به دلیل تخلف در رعایت سقف قرارداد‌ها از سوی دیگر استقلال را طی روز‌های اخیر به شدت به حاشیه برده است. شاید به همین دلیل هم نکونام برخلاف معمول، شاگردانش را زودتر به اردو برد، اما باید دید ترفند او برای بالا بردن تمرکز بازیکنان استقلال جهت برتری مقابل نساجی جواب می‌دهد یا نه.
شاگردان رحمتی جایگاه چندان جالبی در جدول رده‌بندی ندارند، اما از انگیزه‌های نساجی، آن هم بعد از حضور در لیگ قهرمانان نمی‌توان به سادگی گذشت. هر چند رحمتی گلر سابق آبی پوشان پایتخت با بیان اینکه «کادر فنی استقلال سرآمد فوتبال ایران است»، عملاً به‌جای انگیزه دادن به شاگردانش به حریف صدرنشین روحیه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار