کد خبر: 1204714
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
معاون اول رییس‌جمهور گفت: مشارکت در انتخابات از مؤلفه‌های مهم در اقتدار ملی است و باید تلاش کنیم انتخابات هر چه پُر شورتر و با شکوه‌تر برگزار شود.

جوان آنلاین: «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) نشستی را با استانداران سراسر کشور با موضوع مهار تورم و رشد تولید برگزار و ضمن تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی دولت برای کنترل تورم در ماه‌های پایانی امسال، گزارش اقدامات استانداران در خصوص جلسه گذشته را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، مخبر در این نشست که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با یادآوری اینکه بخش مهمی از بار سنگین اداره کشور بر دوش استانداران است، از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در استان‌ها قدردانی و استانداران سراسر کشور را مأمور کرد که تمرکز اصلی خود را بر طرح‌ها و پروژه‌هایی معطوف کنند که در رفع مشکلات مردم و پاسخ به مطالبات و نیازهای جامعه، بیشترین اثرگذاری را دارد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه هر یک از استان‌ها از مزیت‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند گفت: استانداران باید مزیت‌ها و موضوعاتی را در اولویت قرار دهند که در رشد تولید، مهار تورم، پیشبرد مأموریت‌های دولت و رفع مشکلات مردم بیشترین نقش و تأثیر را دارد.

وی از استانداران خواست تا ضمن پیگیری مجدانه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای رشد تولید و مهار تورم، هر یک بر اساس نقشه راه جامع استان خود برای رشد تولید و مهار تورم حرکت کرده و گزارش عملکرد آن را به دولت ارائه دهند.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام و مطالبه مردم برای سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه‌ها، افزود: مردم، چشم انتظار افتتاح این پروژه‌ها هستند که لازم است طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر که با اقدامات کوتاه مدت قابل افتتاح هستند شناسایی شده و در اولویت قرار گیرند تا با بهره‌برداری از آن‌ها شاهد رضایت‌مندی مردم باشیم.

مخبر همچنین بر استمرار برنامه احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال تاکید و اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، از اولویت‌های جدی دولت است و علاوه بر آن باید با گره‌گشایی و کمک به واحدهای تولیدی فعال، ظرفیت تولید و میزان اشتغال آن‌ها را افزایش دهیم.

مخبر از رونق تولید به عنوان یکی از راهکارهای اصلی مقابله با گرانی و تورم نام برد و استانداران را به ارتباط نزدیک با نخبگان و دانشگاه‌ها برای بالابردن ظرفیت تولید فراخواند و افزود: استانداران باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رونق بخش تولید و افزایش بهره‌وری حداکثر استفاده را انجام دهند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین بر لزوم مردمی‌سازی اقتصاد و جلب مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی تاکید و اظهار کرد: روش‌ها و مکانیزم‌های تأمین مالی متعددی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که استانداران با همفکری دانشگاه‌ها می‌توانند در به کارگیری و اجرای روش‌های جدید تأمین مالی نقش مؤثری ایفا کنند.

مخبر بر ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر میان استانداران و دولت تاکید کرد و گفت: لازم است کارگروهی با تاکید بر موضوعات رشد تولید و مهار تورم در حوزه معاونت اول تشکیل شود تا استانداران بتوانند مسائل و مشکلات خود را با فوریت و بدون معطلی در این کارگروه مطرح و به دولت منتقل کنند.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این فجایع و جنایات در طول تاریخ کم سابقه است و متأسفانه مجامع بین‌المللی و کسانی که می‌توانند برای جلوگیری از این اتفاقات کاری انجام دهند، هیچ اهتمامی ندارند.

مخبر همچنین بر اهمیت انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و افزود: مشارکت در انتخابات از مؤلفه‌های مهم در اقتدار ملی است و باید تلاش کنیم انتخابات هر چه پُر شورتر و با شکوه‌ تر برگزار شود.

در این نشست، معاون اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور گزارشی از برنامه‌های در دست اقدام دولت در خصوص فرایند رصد و مهار تورم و رشد تولید ارائه کرد و به تشریح راهکارها و سیاست‌ها برای افزایش رشد اقتصادی در استان‌های سراسر کشور پرداخت.

در این جلسه گزارشی از عملکرد استان‌ها در حوزه رشد تولید و مهار تورم ارائه شد. در آبان سال جاری گزارش مرکز آمار ایران درباره تورم نشان داد که تورم در ۲۱ استان کشور بالاتر از میانگین نرخ تورم کشور بوده و اختلاف تورم سالیانه استان‌ها بین بیشترین و کمترین میزان تورم حدود ۱۵,۹ واحد درصد است.

در این جلسه استانداران سراسر کشور نیز هر یک در سخنانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تکالیف مرتبط با نشست قبلی ارائه و توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف نظیر مولدسازی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تأمین مالی پروژه‌ها، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، رفع نقاط حادثه خیز، الگوی زنجیره ارزش و سایر موضوعات مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار