کد خبر: 1204605
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ظریف در گفتگو با ماهنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» گفته که «اسرائیلی‌ها از مدت‌ها قبل به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند، اما زمانی این ترور را انجام دادند که بایدن انتخاب شد و آن‌ها نگران احیای برجام شدند.

جوان آنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه مدعی شده که دلیل ترور شهید محسن فخری‌زاده از سوی صهیونیست‌ها مانع‌تراشی برای احیای برجام بوده است و لذا به جای انتقام خون فخری‌زاده باید دنبال احیای برجام می‌رفتیم!
ظریف در گفتگو با ماهنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» گفته که «اسرائیلی‌ها از مدت‌ها قبل به‌دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند، اما زمانی این ترور را انجام دادند که بایدن انتخاب شد و آن‌ها نگران احیای برجام شدند. خب، اسرائیل که مخالف برجام است و علی‌القاعده در واکنش به جنایت اسرائیل باید برویم برجام را تقویت کنیم، اما بعد در فضای مجازی «انتقام» هشتگ شد و سپس هم «برجام» را ترند کردند. در واقع، اسرائیل خودش می‌زند و خودش برای نزاع داخلی اقدام می‌کند.»
ظریف و روحانی و بسیاری حامیان برجام به مرحله‌ای رسیدند که همه امور کائنات برایشان در نسبت با برجام معنا می‌یافت و هر اتفاقی را در نسبت بر برجام تحلیل می‌کردند. حالا هم باوجود اذعان به اینکه شهید فخری‌زاده سال‌ها در فهرست ترور اسرائیلی‌ها بوده، ترور او را به مخالفت با برجام ربط می‌دهد. در حالی که وقتی فخری‌زاده در فهرست ترور قرار گرفت، برجامی نبود و قرار هم نبود که باشد و اگر هم هیچ وقت برجامی به وجود نمی‌آمد، باز هم هر وقت می‌توانستند، ترور او را عملی می‌کردند.
از سویی ظریف درخواست انتقام خون فخری‌زاده را که امری عادی پس از یک ترور به شمار می‌رود، کار اسرائیلی‌ها می‌داند و این‌گونه به مردمی که خواستار انتقام خون او بودند، تهمت می‌زند. با آنکه در همین گفتگو به انتقاد از حاکم شدن نگاه جناحی و سیاسی بر موضوعات می‌پردازد!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
1
چرا این بازم هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
0
0
واقعا این ادم 8سال وزیر امور خارجه این مملکت بوده در حساسترین زمانها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار